Nikkamoren Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Lurer litt på å kjøpe meg en, både til å bruke hjemme og i utlandet, blir borte i 2 mnd og reiser når babyen er 7 uker gml. Hva tenker dere om disse ammemadrassene? Lurt eller tull?
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 praktisk? kanskje, men kan ikke se at et teppe eller saueskinn ikke kan gjøre samme nytte..
Puppen og lillemor Skrevet 10. september 2010 #3 Skrevet 10. september 2010 jeg har kjøpt denne etter gode anbefalinger fra venner.. Min tanke bak kjøpet var i hovedsak at den er enkel å ta med på reise, slik at babyen har et kjent sted å sove når vi ikke er hjemme (har svigerfamilie laaaangt unna).
togutter-08og10 Skrevet 10. september 2010 #4 Skrevet 10. september 2010 Jeg så en venninne som hadde denne og syns den så så fin ut. Men når 1. barnet kom ble det ikke til at jeg kjøpte den, og savnet den heller ikke. Men nå har ikke babyen vår sovet i vår seng heller. Han sovnet fint i vugga etter nattamming.
Mia29 Skrevet 10. september 2010 #5 Skrevet 10. september 2010 Men hvordan gjør man det med laken? Er det liksom en egen madrass i midten, eller må man dra lakenet over sidene som skal brettes opp også?
Gjest Skrevet 10. september 2010 #6 Skrevet 10. september 2010 jeg har tenkt å kjøpe en sånn ( har kjøpt brukt eller arvet det meste, så det blir det ene vi unner oss nytt liksom). Jeg synes den ser praktisk ut, og har snakket med andre som har barn som synes den høres praktisk ut. Lammeskinn ol gjør sikkert samme nytten, men jeg regner med at det kommer til å ende med en del sammsoving, og da gjør ikke lammeskinn den samme nytten.
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 10. september 2010 #7 Skrevet 10. september 2010 Vi har kjøpt den, og gleder meg til å ta den i bruk! Babyen slipper jo å merke så mye til flyttingen fra sin seng, til foreldreseng og så evt til sin seng igjen pga babyen da ligger på samme madrass hele tiden. Jeg kommer til å løfte jenta vår med dynen sin også når jeg skal amme om natten.. Dessuten er den super på besøk eller i sofa. Det mest praktiske er jo at du kan vaske den på 60grader ved søl osv. Ikke bare-bare om du lekker melk eller babyen gulper på saueskinn. Jeg kommer til å bruke et lite laken oppi. Ikke stretch, men en stor gulpeklut el noe lignende =) Husker også at med førstemann så var det lett å sovne under amming og at han ikke alltid kom seg i vuggen etter amming. Så da er det jo greit og trygt å bare ta opp kanten på ammemadrassen og sove videre etter amming...
pifi med tre nurk Skrevet 10. september 2010 #8 Skrevet 10. september 2010 jeg brukte dry kid til lillegull da hun var liten! For det første var det superbra når hun sov i sengen mellom oss, så hun ikke fikk sambo eller dynene over seg,, og hvis hun gulpet eller bæsjet seg ut så kom det bare på denne madrassen og det er jo ikke noe stress å slenge den i vaskemaskinen.. da hun begynte å sove i sprinkelsengen lå hun oppi dry kid madrassen også, for å få et lite lunt rede i begynnelsen, da hun fortsatt var ganske liten..'' tok den også med når vi skulle sove borte da vi slapp søl i senger osv.. Jeg skal definitivt bruke dry kid til lillebroren også!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 10. september 2010 #9 Skrevet 10. september 2010 Min gutt er 8 uker nå og bruker den myyyye. Har den på min side av senga, har dyttet sprinkelsenga inntil våres seng slik at han ikke faller ut. Kanten er alltid nede mot meg, og kanten oppe mot sprinkelsenga. Vi samsover da han nekter å sove alene hver eneste natt, og unngår da søl som gulp, gjennomtissing, melkelekking osv på våres dobble overmadrass. Bruker en stor gulpeklut som laken.Definitivt verdt pengene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå