Fuego Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Vi har akkurat innført kveldsrutiner på sønnen vår (3mnd), så nå legger han seg rundt kl.20 hver kveld. Problemet er at etter vi begynte med det våkner han med 1.5 til 2 timers mellomrom for mat hele kvelden og natta. Tidligere fikk han flaske med mme på kvelden, og sovnet i tolv tiden. Da våknet han ikke før mellom 5 og 7 på morgenen og fikk pupp. Og våknet deretter med 2 timers mellomrom til vi stod opp rundt 11. Men nå våkner han like ofte om han får pupp eller mme. Har lite melk på kveldene, så må gi litt tillegg. På dagtid spiser han som vanlig med 3 til 5 timer mellom måltidene. Tenkte kanskje det kunne være økedøgn, men da er det jo litt rart at han spiser såpass sjelden på dagtid. Har prøvd å bare gi smokk når han våkner ofte, men det er mat som gjelder. Noen som har begynt å gi litt velling før 4mnd.? Føler at han ikke blir ordentlig mett, men mulig dette er helt normalt.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Jeg kan ikke hjelpe deg med annet enn å fortelle deg at det er ganske likt her. Nå er sønnen vår i seng kl 19.00 hver dag. Han skal stort sett ha første måltid ca kl 22-23.00 og etter det går det gjerne 2 timer mellom hver amming... Han ammet ganske hyppig før også, så jeg er jo vant med det. Selv lengter jeg etter at den lange soveøkten skal starte etter kl 23.00, for det er da vi legger oss.. Men det er vel ganske normalt? Det går seg nok til! Vi får glede oss med at de legger seg tidligere nå! Selv kommer jeg ikke til å gi vår sønn annet enn mm så lenge han følger kurven. Jeg tenker at dette er bare en periode og et er en grunn til at jeg er hjemme i permisjon! :-)
Fuego Skrevet 9. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2010 Det er sikkert helt normalt. Bare litt rart at han hadde en "lang" soveperioden når han la seg senere.
Mamma til*2 jenter* Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Begynn så smått med introduksjon med grøt.. Ikke legg barnet ditt så tidlig om du vil han skal sove til 5 eller 7.. Her er det køying rundt 11 på kvelden å jenten min sover til 5-6 om morgonen,ammer å sover igjen. Holder henne også mer våken på dagtid å lar henne sove maks 2-3 timer i slengen. Tror det er bedre å legge senere på kvelden så du slipper så ofte amming. Amm gjerne også rett før du legger deg men amm da mens barnet sover(merklig nok tar de puppen i sovende tilstand enkelte små)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Det eneste rådet jeg kan komme med er å bare være tålmodig og vit at dette blir nok også bedre med tiden. For de fleste vil det ihvertfall bli bedre og trolig også for deg. Syns det er bra dere allerede har fått til den rutinen dere har fått til Jeg syns ikke dette høres unormalt ut i det hele tatt. Det er også vanlig at babyer vil spise mer på kvelden enn ellers på dagen:) Men du kan sikkert begynne å gi litt velling og se om det bedrer situasjonen
Fuego Skrevet 9. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2010 Joda, jeg skjønner at det er vanlig. Bare så rart at det plutselig endret seg sånn. Tidligere fikk han mme i 21-22 tiden på kvelden, sovnet ved 24 og sov til tidligst 05 for påfyll, ofte til 07.30 å. Jeg var vel bare veldig heldig da. Føler på at jeg har lite melk, og at han ikke blir skikkelig mett når han får pupp.
Formerly known as Tina Skrevet 10. september 2010 #7 Skrevet 10. september 2010 Etter min erfaring så er det slik at hvis du føler du har lite melk så har du nok det. Du sa at du gir mme så da kan du nok regne med at han får nok. Hva med å gi han tillegget når han våkner rundt 22-23 istedenfor når han legger seg? Jenta mi har bare hatt økedøgn om natta. På dagen har jeg aldri merket noe til det.
2010 Mammaen Skrevet 10. september 2010 #8 Skrevet 10. september 2010 Jeg synes de høres lenge ut med 3-5 timer mellom mat på dagen. Jeg ville prøvd å få i han mat oftere på dagtid. Jeg merker det godt at dersom gutten her i huset spiser lite/sjelden på dagen skal han ta det igjen på natten og da har vi det gående hver 1,5-2 timer her også. Det samme skjedde her også rundt den alderen og jeg fant ut at det er en form for økning, selv om det ikke var helt etter boken (det er det sjelden uansett;-). Hvis du legger han til oftere på dagen og øker den totale melkemengden din da vil det kanskje hjelpe? Lykke til :-)
Fuego Skrevet 10. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2010 Takk for svar! Han får mme både før han legger seg og i tolvtiden når jeg legger meg, men våkner likevel etter 2 timer. I natt måtte jeg stå opp å lage mme flere ganger etter han hadde fått pupp og tydeligvis ikke var mett, så det er nok dessverre lite melk. Prøver å legge han til oftere på dagtid, men denne lille krabaten spiser bare når han er sulten. Blir helt krakilsk hvis jeg legger han ved puppen når han ikke vil ha, så jeg får ikke i han mere mat enn det han selv krever.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå