Gå til innhold

utslitt og LEI av forkjølelse som aldri vil gi seg...

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 20 og har vært forkjøla 3 ganger allerede under graviditeten ...

nå har jeg snart vært tett i nesen og hostet i 3 uker uten at det forsvinner.

I forrige uke var det litt på retur , men så kom den for fullt igjen .

( til vanlig blir jeg forkjøla topp 2 ganger i året )

Har man dårligere immunforsvar under sv.sk ?

er så drittlei av dette her... andre som har opplevd det samme?

Fortsetter under...

Ja, immunforsvaret senkes når man er gravid. Det skal være sånn for du må huske på at babyen har 50% fremmed DNA noe kroppen vanligvis ville angrepet. Hyppige forkjølelser i svangerskapet er derfor vanlig. Jeg har selv gått og snufset og hostet i flere uker nå (er vanligvis sjelden forkjølet), er tett i nesa når jeg skal sove og er rimelig lei selv.

Er i akkurat samme situasjon. Er i uke 28, snart 29 og går bare å hangler. Vært borte 4 dager fra jobb nå, og har fått pencilin kur mot bronkitt. Hoster og hoser:(

Sliten og kroppen vil helst bare ligge i ro.. Ikke optimalt når man liksom skal gjøre kroppen klar for en fødsel. Kjenner det tar på å jobben 100% som førskolelærer på småbarnsavdeling nå... Er du sykmeldt?

Jeg er også drittlei av å være forkjøla!! Det vil si, det verste er å være så tett i nesa! Jeg blir helt sprø! Og saltvannsspray fungerer IKKE, ikke når man våkner helt potte tett. Æsj.... To uker siden jeg ble syk nå, så kan vel håpe det begynner å roe seg snart...

Jeg har bihulbet, har hatt det i snart i 1 mnd, gått på 2 antibiotika kurer og alikevel så vil det ikke gi slipp. er jo blitt litt bedre , men ikke så bra at jeg går på jobb. så er sykmldt. legen sa at jeghadde kraftig bihulbet men siden jegikke kan ta nesespray så sitter det ekstra lenge i sa legen :( jej så vi snufser og føles ut som at panna sprekker og bihulene står 4 meter rett ut.. syte syte,, HÅPER alle blir friske snart. er kun i uke 22 + 1

huff...ja det er ikke godt !

Det står jo også at slimhinnene hovner mer opp under graviditet og derfor kan man bli mye tett i nesen + at det er vanskelig å bli kvitt forkjølelse .

Slitsomt altså...

Men men , det er mye som er verre - kanskje hjelpe å tenke sånn av og til ! :)

Er foreløpig på jobb , men det har vært litt slitsomt så jeg må se hvordan det går.

God bedring til alle dere ..

Annonse

Det er akkurat som å høyre om meg sjølv! Er ca 19 veker på veg og har vel vore forkjøla både før sommaren, i sommar og no nokre veker på hausten. Var på retur følte eg sist veke (då vart eg sjukmeldt pga av murringer i ryggen og vondt i magen), men no er det jammen meg fullstendig tett på venstre side i alle kanaler og når eg klarer å få ut noko så er det grønt...hjelpte litt med saltvannsspray i natt, men har intens hovudverk på venstre side i dag, så det er ikkje bra. Ellers var eg så sliten i går etter eit par fulle studiedagar med forelesing at eg kasta opp på veg heim etterpå-festleg. Nei, eg har visst ein pingle-gravid-kropp :( Kvalmen er akkurat like ille i dag som på det verste i sommar-festleg. Måtte få ut litt syt.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...