Gå til innhold

Skriker ved puppen og sliter med å pumpe meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som lillegutt (10 uker) ikke klarer å ta puppen når han er trøtt, da bare skriker han. Er dette tilfelle for andre?? Er redd jeg har for lite melk. Men han tar puppen når han har sovet litt da, og da ser det ut som han spiser seg god og mett på begge puppene. Og ja han har vokst veldig bra til nå.

Men i tillegg da så får jeg ikke til å pumpe meg med Avent sin manuelle håndpumpe. Men har bare prøvd å pumpe på ettermiddag/ kvelden, og det er vel da man han minst melk... Råd til pumping?? Nesten så jeg tror det er noe galt med pumpa!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på at alle pumpedelene er satt rett i, og at pumpa er helt tett, også rundt brystet. Hos meg så pumpet den bedre når jeg holdt den skjevt ned.. Fulgte liksom puppen, istede for å holde den vannrett..

Skrevet

Ja, dette høres kjent ut. Her også begynte det med å bli litt vanskeligheter med puppen rundt den alderen når han var trøtt (og ellers også). Det skjer fremdeles visst han er veldig trøtt og det er litt frustrerende når det er lenge siden har har spist. Tror at de trenger litt færre måltider rundt den alderen så de kan bli litt irritert ved tilbud om pupp for ofte. Jeg synes dette var frustrerende når det startet, men har lært meg å slappe av mer nå. Sannsynligvis er det ikke noe galt, så prøv å få i han maten når han er opplagt, så slipper du hyl og skrik :-) Lykke til :-)

Skrevet

En ting jeg har lært er at de spiser når de er sultne. Ingen barn som har tilgang på pupp med melk sulter ihjel (så lenge teknikken er i boks og det er mat i puppen - og det virker det som det er hos deg siden han vokser :-)). Datteren min vil ofte bare sove når hun blir sånn, og så våkner hun og vil ha mat senere. Så lenge han vokser tror jeg ikke du trenger å bekymre deg.

Skrevet

Tilby litt sjeldnere:-) Spesielt på kvelden slik at du vet at han spiser før han skal legge seg.

jeg hadde samme pumpe som deg.... Jeg synes den var helt forferdelig! Jeg kjøpte medela sin manuelle og er storfornøyd. Jeg sliter ennå med å få til utdrivningsrefleksen, men jeg lar jenta mi sette den igang for meg og da får jeg ut masse. har tenkt til å få resept på nesesprayen slik at jeg kan pumpe meg selv om ikke jenta er tilstede.

Skrevet

Jeg synes ofte det er lettere å få ut mer melk med håndmelking istedet for å bruke pumpe. Det hjalp også meg å få resept på Syntocynon nesespray som hjelper utdrivningsrefleksen, da får jeg pumpet ut dobbelt så mye som uten.

Så lenge gutten din har en fin vektøkning er det helt sikkert bare fordi han er trøtt at han skriker.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Gutten min er helt lik! Kunsten er å lære seg å tolke signalene på når han er i ferd med å bli trøtt, slik at man rekker å amme litt før han blir skikkelig trøtt.

Jeg sliter også med Avent sin håndpumpe. Jeg fjernet den "puta" som er ytterst og bruker litt tid på å stimulerer utdrivningsrefleksen og da funker den bedre.. Men jeg kommer til å kjøpe ny. Jeg får også ut mindre om kvelden, så jeg pumper kun på formiddagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...