Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 Vi bor i Oslo og har fortsatt ikke begynt med det til tassen på 14 mnd. Men bruker de tykkeste joggebuksene hans i barnehagen da. Må nok over på strømpebukse ganske snart ja
Collette Skrevet 10. september 2010 #3 Skrevet 10. september 2010 I dag da vi gikk til barnehagen var det litt kjølig. De skulle ut med en gang og da tok jeg på han en ullongs som ligger i barnehagen under buksa. Men vi har egentlig ikke begynt med strømpebukse.
Babyønske �� Skrevet 10. september 2010 #4 Skrevet 10. september 2010 Nei, her er det egentlig sommer om dagen, 20 gr + fra kl 12 og utover. Nå er ikke min i barnehage, så vi er ikke ute om morgenen når det er kjølig. Han er i tillegg veldig varm av seg, og blir fort kokvarm om han har for mye klær på seg. Tenker vi venter noen uker til før vi begynner.
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 10. september 2010 #5 Skrevet 10. september 2010 Er det bare jeg på denne planeten som foretrekker strømpebukse foran joggebukse på barna? Jeg sendte gullet i barnehagen i dag med strømpebukse, skjorte og genser...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #6 Skrevet 10. september 2010 Vi har begynt med strømpebukse. Tidligere i uka var det de voksne i barnehagen som tok på ham strømpebukse da de skulle være ute der - hadde en strømpebukse liggende i barnehagen, og de voksne mente tydeligvis at det trengtes. bor i oslo
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #7 Skrevet 10. september 2010 Her brukes strømpebukse bare når det er høyst nødvendig. Jeg er så sær at jeg syns barna kan være mer kledd enn å bare gå i strømpebukse. Føler også at joggebukse er mer behagelig enn en tettsittende strømpebukse. Men det er meg og hva jeg syns fungerer. Hva du syns fungerer er opp til deg å bestemme.
Lemonia Skrevet 10. september 2010 #8 Skrevet 10. september 2010 Bor i Osloområdet og har ikke begynt med strømpebukser, tror det blir en stund til ennå hvis det ikke skulle bli veldig mye kaldere.
Lemonia Skrevet 10. september 2010 #9 Skrevet 10. september 2010 Enig med deg. Har aldri brukt strømpebukse uten annen bukse utenpå og kommer aldri til å gjøre det heller. Og jeg mener også at det må være mer behagelig med en bukse enn strømpebukse (det synes i allefall jeg, og jeg beveger meg mye mindre enn et lite barn gjør).
Trollemor75 Skrevet 10. september 2010 #10 Skrevet 10. september 2010 Her på Vestlandet har vi ikke følt behov for det enda. Men det må sies at hverken gutten (18 mndr) eller jeg er særlig fans av strømpebukser i utgangspunktet. Vi satser på å gå rett på ull-longs når behovet melder seg. Helst så sent som mulig.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 10. september 2010 #11 Skrevet 10. september 2010 Nei, har ikke strømpebukset på lillegutt enda. Er 10 grader da vi går i bhg, og varmere blir det utover. Jeg orker ikke å bruke strømpebukser i 15+ .... Dessuten tar de på parkdressen i bhg, og da blir det varmt nok. Han er også veldig varm av seg, så vi venter nok en stund enda.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #12 Skrevet 11. september 2010 Kun strømpebukse dersom hun har på kjole eller skjørt;-) Bhg har bedt oss ta med høstdressen, så hun har vanlige klær og heller dressen på. Må innrømme at vi har tatt med en tynn ulldress og har strømpis både i bomull og ull liggende i bhg.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #13 Skrevet 15. september 2010 Bor i vestfold og ja har begynt med strømpebukse på gutten min. Når de er inne, flyr han bare rundt i den og når de er ute har han bukse på utsiden, han sitter mye og leker osv..
Squirrel79 Skrevet 15. september 2010 #14 Skrevet 15. september 2010 Vi har hatt en strømpebukse liggende i barnehagen, og den har blitt brukt et par ganger i det siste. Noen dager har det vært ganske kaldt. Jeg har derfor lagt en tynn ullongs i barnehagen nå, for den er mer anvendelig etter min mening. Det er mer behagelig med en tynn pustende ullongs enn en bomullstrømpebukse. Bor i Oslo-området.
smilan Skrevet 21. september 2010 #15 Skrevet 21. september 2010 Føler at noe mangler om jenta mi har på bare strømpebukse.. Men det er mitt syn.. Vi bruker forede bukser, cord og olabukser nå for tiden og vet ikke når jeg skal ta frem strømpebukser.. Snuppa har selvfølgelig fått ullundertøy og microfleece som ligger i bhg så just in case..
Studine mevik Skrevet 21. september 2010 #16 Skrevet 21. september 2010 Vi bruker stillongs på poden. Det er godt og varmt i sola midt på dagen, men så fort man kommer i skyggen så er det bikkjekaldt her vi bor. Vi bor mellom sør og østlandet. Jeg vil heller kle på litt for mye også kan de heller ta av i barnehagen når han blir varm enn å komme med et lag for lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå