Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Herman ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis tvillingsøsteren skal hete Agnes så syns jeg nok Herman passer best til. Agnes og Aksel klinger ikke så bra sammen i mine ører som Agnes og Herman.

Vi oppkaller også barna, syns det er en koselig tradisjon å bevare navn i familien. Også er det veldig greit at våre barn ikke har klassevenner eller andre på avd i barnehagen med samme navn.

Skrevet

Vi har tydeligvis veldig lik navnesmak, HI!

jeg synes begge er nydelige. Jeg har en Aksel selv og både Herman og Agnes står på lista for mulige navn til nestemann :o)

Begge navnene er kanskje litt gammeldags som noen skriver her, men det er en av tingene jeg liker med det! Og bryr meg fint lite om hva mammaene til Sander, Adrian og Chrisander mener om det.. o)

Skrevet

Jeg liker både Herman og Aksel, men synes nok Aksel er hakket finere.

Herman forbinder jeg med litt vestkant, mens Aksel er litt tøffere og mer allround.

Aksel var det navnet som klatret mest på listene i fjor, mulig det bare var for Oslo-området, men her er det ihvertfall flere små som har fått navnet det siste året.

Men, jeg er enig i at det er litt dårlig kombinasjon med søsken som heter Aksel og Agnes, så den er litt tricky...da er faktisk Agnes og Herman bedre, hvis dere er helt bestemt på Agnes.

Skrevet

Jeg har en sønn som heter Herman, og jeg blir absolutt ikke støtt av at noen ikke liker navnet, det driter jeg i :)

Jeg liker selvfølgelig navnet godt, synes det er søtt og sterkt på en gang.

På skolen har jeg blitt kjent med en voksen gutt på ca 35 som heter herman. Spurte selvfølgelig om han var fornøyd med navnet sitt, og han svarte ubetinget ja.

Herman og Agnes høres bra ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...