Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Har tvillinger i magen <3 1 gutt og 1 jente.. jenta har vi navnet klart til, men gutten der står det mellom Herman ( navnet til bestefaren til barna.) eller Aksel som er navnet til min far. Hva synes dere ? Mannen min elsker navnet Herman, kjenner heller ingen som har barn med dette navnet.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Herman er et grufullt navn!! Aksel er myyyyyyye finere!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 heller herman enn axel. men ingen av de er fine.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Herman ze Gerrman...sorry, det var min assosiasjon.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #6 Skrevet 9. september 2010 Hehe ja, mannen min er tysk hmm.. ja, så det er ikke så veldig godt tatt i mot dette navnet. Vel, får forhandle med mannen om dette da! Personlig har jeg ikke noen spesielle formeninger om noen av navnene. Bortsett fra at jeg synes Herman høres "søtere" ut en Aksel.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #7 Skrevet 9. september 2010 Herman er finere enn Aksel.. Jeg syns Aksel er slik gamelmannsnavn, men det er jo fordi jeg ikke kjenner noen yngre enn 60 med det navnet.. Axel er litt bedre, men ikke så mye.. Herman er tøft syns jeg!!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #8 Skrevet 9. september 2010 Herman er et kjempekoselig navn:)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #9 Skrevet 9. september 2010 Jeg syntes Herman er et veldig fint navn, men altfor mye brukt i området hvor vi bor til at jeg kunne valgt det selv. Foreslo Aksel for mannen min siden jeg liker det godt, men han var ikke enig. Veldig koselig med oppkalling! Har selv kalt opp sønnen min etter min avdøde far.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #10 Skrevet 9. september 2010 Herman Hermits, en musikkgruppe
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #11 Skrevet 9. september 2010 Dattera mi ville nok blitt en Herman hvis hun ikke var jente, i hvert fall hvis jeg fikk bestemme. Mannen likte også navnet, men ville absolutt oppkalle og det er ingen Herman å oppdrive i slekta. Men hadde kanskje blitt litt rart siden legen jeg gikk til i svangerskapet heter Herman. Og så er det en Herman på avdelingen i barnehagen, så da ville det jo blitt to, men det visste jeg ikke den gangen :-) Jeg synes navnet er kjempefint! Aksel er også fint, liker Aslak enda bedre.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #12 Skrevet 9. september 2010 Jeg syns både Herman og Aksel er veldig fine navn. Ikke mye brukt (her vi bor iallefall), og jeg liker navn som ikke alle heter. Hva med Aksel Herman da? Eller Herman Aksel? Veldig fine navn begge to, klarer ikke å bestemme meg for hvem jeg liker best jeg... Så var visst ikke mye hjelp i meg... Lykke til med valget
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #13 Skrevet 9. september 2010 synes herman er helt forferdelig, sorry. Liker ikke Aksel så godt heller,men er bedre enn Herman
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #14 Skrevet 9. september 2010 Herman er et fint navn, det er Aksel også! Gratulerer med gutt OG jente i magen. Min største drøm. Misunnelig:-) Hva skal jenta hete da?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #15 Skrevet 9. september 2010 Herman er fint synes jeg, synes ikke så mye om Aksel.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #16 Skrevet 9. september 2010 Begge navnene er fine! :-) Herman minner meg om den søte boka til Saabye Christensen :-)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #17 Skrevet 9. september 2010 Ehm..blir ikke både Aksel og Herman besteedre til barna? Jeg syns Herman er litt kult jeg! Aksel ser jeg bare for meg fæle Aksel Hennie..
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #18 Skrevet 9. september 2010 Herman er et flott navn:) Kjenner verdens nydeligste gutt på tre år - og han heter Herman:) Jeg ville helt klart kjempet for Herman om det var en gutt som bodde i min mage...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #19 Skrevet 9. september 2010 Herman er helt totalt grusomt -sorry altså. Aksel er kneppet bedre, men ikke et navn jeg ville brukt selv. Hva skal jenta hete da? Oppkalling det også?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #20 Skrevet 9. september 2010 i frykt for å avsløre hvem jeg er, jenta skal hete Agnes. Det er oppkalling etter min storesøster som gikk bort som barn. Ser det er endel delte meninger rundt navnet. Men oppkalling blir det, er tradisjon i familien vår Selv er jeg oppkalt etter min oldemor, og har en ganske gammeldags navn
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #21 Skrevet 9. september 2010 Broren min heter Herman, pleier å kalle ham Herminator når vi er i det tullete hjørnet Kult navn altså...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #22 Skrevet 9. september 2010 Agnes er et flott navn synest jeg. Vi oppkaller også våre barn, koselig tradisjon. Hilsen anonym over her som synest Herman er grusomt (men det er jo bare min mening -det var jo det du spurte om )
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #23 Skrevet 9. september 2010 Jeg følger to blogger med to nydelige Herman'er. mammaogherman.blogg.no hermanogtina.blogspot.com Aksel er tøft, men syns kanskje det er en litt hard uttale. Som vanlig hard tale fra folk på anonymforum. Må være slitsomt å ha så sterke negative følelser om noe så uviktig som et navn.. Med mindre det har skjedd noe grusomt med en person ved det navnet. Merkelig!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #24 Skrevet 9. september 2010 Ikke hard tale, men ærlig tale. Dama spør om hva vi synest om navnet, da vil hun vell ha ærlige svar og ikke *diffuse pakke det inn svar* Eller? Jeg ville iallefall hatt ærlige svar, er vell derfor man spør på anonymt forum også. Hva er vitsen med å spørre om man ikke tåler å høre ærlige svar?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #25 Skrevet 9. september 2010 Så ved å si, nei det liker jeg ikke, det navnet syns jeg er litt gammelmodig, forbinder det med en gutt jeg ikke liker etc så er det diffuse pakke inn svar? Kan jo være andre som har barn som heter Herman eller Aksel her inne som leser tråden, og beskrivelse som grusomt, fælt, grufullt osv syns jeg er unødvendig. Regner med at ingen tar seg nær av det, men unødvendig syns jeg det er uansett. Det jeg ikke skjønner er at folk føler at de hater et navn så at de må kalle det grusomt? Tror jeg klarer å si hva jeg mener om de fleste navn på en 'verdig' måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå