Junifrue Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Var hos legen i dag fordi jeg måtte redusere stillingen min på en eller annen måte, enten gradert sykemelding eller svangerskapspenger. Dette på grunn av bekkenløsning og etter fysioterapeuts befalinger. Er 18 + 2 og har ikke lagt på meg noe, noe som bekymrer legen fordi jeg er vektoperert. I tillegg har hb'en (blodprosenten) fallt ganske mye den siste måneden, så da sykemeldte han meg 100% frem til neste kontroll som han vil ha om 2,5 uker... Må si jeg fikk litt hakaslepp, for det hadde jeg absolutt ikke forventet!! I tillegg vil han ikke slippe meg tilbake i mer enn 50 % av min stilling (som er 80%) om jeg i det hele tatt skal tilbake på arbeid... Sitter igjen med en følelse av.... vel, vet ikke helt hva jeg skal føle... Noen andre som har blitt sykmeldt av lignende grunner?
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Ikke av ligknende grunner men har vært 100 % sykemeldt fra dag en i hele svangerskapet og vil være det svangerskapet ut. Dette pga tidligere komplikasjoner.....synes det var litt voldsomt når legen sa det første gang, men han var ikke til og rokke ved den avgjørelsen.... Tenker du på at du har dårlig samvittighet, prøv og ikke tenk slik. For det første er det legen som sykemelder oss, ikke vi selv....og de sitter med erfaring på hvorfor de velger og gjøre det. For det andre er dette for en kort periode i et forventet langt arbeidsliv, vi skal nok få tatt våre tak senere i livet, når denne perioden er over:) Og vi setter nye verdensborgere til verden som skal tjene Konge og fedreland i generasjoner etter oss, så vi får ta i mot legens råd:))) Lykke til med alt:) Klem
Makko med to små gutter Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Litt andre grunner, jeg har bekkenløsning og problemer med stoffskiftet... Legen ville sykmelde meg 100%, men har en kontor jobb, så fikk diskutert meg fram til å ha en 30% sm de første to ukene nå. Ingen av tingene er noe mer en "plagsomt" for meg, og baby'n har det helt fint! Orker bare ikke tanken på å gå hjemme i 20uker før baby'n kommer, da blir jeg gal! Liker å være på jobb å føle meg nyttig :-)
Junifrue Skrevet 9. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2010 Skulle ønske jeg kunne gå på jobb og føle meg nyttig, men har en ganske krevende fysisk (for ikke å snakke om psykisk) så jeg kan jo forstå sykemeldingen... Men det betyr ikke at jeg liker det. Bekkenløsningen gir jo smerter, så sånn sett blir det deilig med en skikkelig pause, men det som er sykemeldingsgrunnlaget på toppen av bekkenløsningen kjenner jeg ikke noe til, så derfor føles det litt rart å måtte være hjemme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå