Fru Tuttemor Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Noen forhåndregler ? skal spørre jordmor på UL i uke 18-19 men tenkte jeg skulle høre med dere om dere har noen erfaringer?
AO3 Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Var i Ungarn og Kroatia da jeg var 23-24 uker på vei i forrige svangerskap. I all hovedsak er det vel å holde seg unna all mat som står på Matportalens liste. Passe på at salater er godt vasket, ofte er det større sjanse for toxoplasmosesmitte i utlandet. Jeg tok blodprøve før jeg dro (er negativ), og noen uker etter at jeg kom hjem, for sikkerhets skyld, for å kunne starte behandling hvis jeg evt skulle bli smittet. Ligge unna katteavføring, men det er kanskje ikke noe du driver med på ferie uansett. Ellers passe på varmen, ikke ligge noe særlig i sola, dekke til magen. Aircondition er en bra ting, deilig å få sove ordentlig om natta! Men mulig det ikke er supervarmt på Kreta nå i september? Mulig det er noe mer, husker ikke i farta. I det store og det hele kan du ha ferie akkurat som vanlig, altså. VIKTIG med reiseforsikring! Sjekk at du er dekket av forsikringen, selv om du er gravid. Den jeg hadde dekket til inntil seks uker før termin, tror jeg, sannsynligvis går det helt greit med de fleste forsikringer. Få også tak i det europeiske helsetrygdekortet.
Gulljentene Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Var på Kreta ca i uke 20. Eneste forholdsregelen jeg tok var at jeg holdt meg inne 1-2 timer i den varmeste tiden midt på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå