Gå til innhold

Når begynner dere med ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er noen som sverger til ull hele året, men ettersom vi bor på Østlandet blir det for varmt for frøkna vår. Men var ute på en handlerunde i dag for å få tak i litt varmere klær, og ble litt usikker på når "ull-sesongen" nærmer seg? Da tenker jeg først og fremst på body og strømpebukse av ull.

Nå er det cirka 15 grader her på dagtid, og vesla har på seg bomullsklær (body, strømpebukse, genser og bukse) under parkdressen. Har en vind- og vanntett dress fra Reima. Har spurt de i barnehagen, men har fått endel diffuse svar.

Hun er bare 1 år (neste uke), og går heller ikke enda. Så blir jo til at hun sitter endel stille i sandkassen eller på huskene. Når ville dere startet med ull-undertøy?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini har den ulldressen dra nameit og den har han brukt i dag. og flere ganger når vi er ute på tur. Da har han strømpebukse og body under.

Ellers bruker vi ikke mer ull helt enda.

Skrevet

tulla mi bruker ullundertøy hver dag nå. Er det varmt (15-20 grader) har hun bare det på seg. Ull er varmeregulerende slik at hun blir ikke overopphetet. Er vi ute og kjører i vogna har hun ull med e tynn fleecedress over. Det er jo egentlig bare å kjenne på kroppen og bruke litt fornuft :)

Skrevet

ull blir ikke brukt før det blir kaldt her i huset (bor i midt-norge)sånn ca i november/desember.

Skrevet

bor på østlandet jeg og. Har nettopp begynt med ullbody, men ikke strømpebukse ennå.Når det er varmt så har jeg bare bodyen på ellers bruker jeg ulljakke i alle fall om morgenen hvis vi skal ut.Bruker ull fra nå og langt ut i mai på alle mine små...Blir aldri syke da:)

Skrevet

Blir det ikke veldig varmt for jenta di når hun har både strømpebukse, bukes, body og genser under en Reima parkdress når det er 15 grader?

Her brukes det strømpebukse og body under reima parkdress og han er veldig varm. Selv om de er små så er de mye mer aktive enn vi er klar over fordi de bruker mye energi på alle bevegelser.....

Jeg ser i barnehagen så skreller de ofte av klær på ungene når de blir levert påkledd av foreldrene fordi mange foreldre kler alt for mye på barna....hva skal de ha på seg når det det er under 10 plussgrader og enda lavere når de blir påkledd så mye nå....

15 grader jo faktisk ikke kaldt akkurat..

Skrevet

Joda, hun har som regel bare body og strømpebukse under dressen. Bare jeg som skrev litt feil:) Hun har på seg bukse og genser når vi leverer henne, men da bruker vi bare jakke og ikke dressen....

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jenta vår har alt brukt ullbody i 1 uke nå. Deilig med ull innerst nå om dagen :)

Skrevet

Det kommer nok ann på barnet. Hvor varmt det er av seg.

Vi kommer nok til å trekke på ullundertøy på 3åringen som går i barnehagen når det blir under 10 grader ute. Men resten av ulla vil nok ligge litt til. Tenker spes på dette med at bakken lett blir kald, og barnehagebarn tilbringer mye tid sittende i sandkassa osv gjennom dagen. Da blir en fort kald.

Ellers så ser vi ann dagene litt. Været! Det er stor forskjell på både 10 og 7 grader om det er sol, opphold/overskyet eller regn. Så har det også sitt å si om det blåser. Hvertfall for oss her i vest som får det rett fra havet. Da skal det ikke mye trekk til før det går gjennom marg og bein.

Vi starter med ullundertøy under joggedress og parkdress.

Så suplerer vi med de andre lagene etterhvert som det blir kaldere.

Til minstemann på 6mnd har vi alt brukt ull på noen ganger. 15grader og overskyet blir kjølig på sjøen. Hjemme har vi ikke brukt det.

Skrevet

Alltid hørt at barnehagebarn sitter mye på bakken etc..

Jeg var på besøk i min sønns barnehagen forrige mandag og tirsdag, to hele dager. Tror foreldre ikke helt er klar over hvor aktive barna egentlig er. I vår barnehage løp barna rundt, klatret, syklet og var på tur. Litt innimellom satt de i sandkassen - men det var ikke mye. LIkevel har ungene dobbelt så mye klær på som de voksne som sitter eller står mer stille. Litt komisk!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...