Gå til innhold

Når begynner dere med ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er noen som sverger til ull hele året, men ettersom vi bor på Østlandet blir det for varmt for frøkna vår. Men var ute på en handlerunde i dag for å få tak i litt varmere klær, og ble litt usikker på når "ull-sesongen" nærmer seg? Da tenker jeg først og fremst på body og strømpebukse av ull.

Nå er det cirka 15 grader her på dagtid, og vesla har på seg bomullsklær (body, strømpebukse, genser og bukse) under parkdressen. Har en vind- og vanntett dress fra Reima. Har spurt de i barnehagen, men har fått endel diffuse svar.

Hun er bare 1 år (neste uke), og går heller ikke enda. Så blir jo til at hun sitter endel stille i sandkassen eller på huskene. Når ville dere startet med ull-undertøy?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Småen på snart 2 har begynt med ull no. Her er rundt 5grader om morgonen, så då var det på tide syntest eg. Stilongs/stømpebukse og body av ull eller ull/silke er kjekt å ha:) Stilongsen blir tatt av utover dagen når det blir heitare. Men bodyen blir ofte verande på, serleg om det er ull/silke.

Ein 2åring bevegar seg jo meir enn ein 1åring, så vil tru det kanskje kan vere lurt å begynne med det snart. Spesielt dersom det er begynt å bli kaldt hos deg.

:)

Greit å kjøpe inn for i løpet av september/oktober startar uansett ullsesongen:)

Skrevet

Vi har ikke begynt enda, men begynner vel i løpet av september/oktober, tenker jeg.

Skrevet

Her hopper vi glatt over bomulls- strømpebuksene... går direkte til ull- longs når det kreves mere enn kun buksa. Fordi jeg aldri har likt å ha på strømpebukser som klistrer seg til kroppen selv, mens ull-longs kjenner jeg ikke:) Så klarer ikke kle på barna disse heller... går greit på vesla om hun har kjole men under bukse blir det ull...

Startet forøvrig ull-sesongen for to uker siden (2 grader på morgenen og 10 grader midt på dagen...og senere steg det til rundt 15 grader, så da ok vi ulla av igjen...

Men nå er det plutselig SOMMER i midt- norge, så har lagt ulla vekk litt til fordel for kortermet (!) bodyer. Yohhoo!!!

Skrevet

Vi har startet ullsesongen. Bor i østlandsområdet, så har omtrent samme temperaturer som du skriver. Jeg synes det har vært surt selv den siste tiden, og det kan bli kaldt og sitte lenge på rumpa i sandkassa. Vi har primært brukt kortermet ullbody (med bommulsgenser over) bare for å ha noe varmt helt innerst og tynne ullsokker i høstskoene. Når jeg hentet i bhg i går hadde de tatt av buksa og kun tatt på en tynn ullstilongs vi hadde liggende under parkdressen. Det virket veldig bra, og hun var overhode ikke for opphetet. Hun har også ofte en tynn ulllgenser utenpå når hun skal ut som alternativ til fleece el.l. under parkdressen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...