Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen uker siden så var det alltid far som la babyen i ferien, nå bytter vi litt på, men hver gang far skal legge så slår babyen seg vrang.

Far har begynt å jobbe igjen etter ferien, og ser bare babyen et par timer på kvelden.

Kan han derfor ha blitt litt mammadalt?

Hadde vært så deilig å slippe èn legging i døgnet...

Vet ikke jeg, er bare så merkelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mini er også veldig mammadalt! Hvis han blir lei og begynner å gråte så er det kun jeg som klarer å roe han ned igjen.

Er ikke så rart her med tanke på at jeg går hjemme med han hele dagen mens pappaen ser han MAX to timer på kvelden,bortsett fra helgene.

Skrevet

Det er sånn her og. Pappa ser henne kun et par timer på kvelden, og hun tillater ikke at han legger henne. Hun vil heller ikke sitte på fanget hans, eller bli bært av han :( Vi synes dette er kjempefrustrerende, og prøver så godt vi kan og "venne" henne til pappa (og besteforeldre, for den saks skyld).

Håper dette er noe som går over etterhvert.

Skrevet

heldigvis så er han ikke skeptisk til pappaen,men fremmede menn;) hehe... men det er bare bra! "Vær skeptisk til fremmede menn du gutten min" ;)

Farmor og "mommo og moffa" går bra, men ikke farfar..

Ikke onkelen hans heller,men fremmede jenter går bra?!

merkelig;)

Skrevet

ja det er frustrerende nok når babyen klikker på å være på fanget til andre, men hos pappa? nei, det må vi avvenne fort!

håper dette bare er for en liten periode, er jo ikke noe gøy for pappaene det her.

Skrevet

Er det ikke et alderstadie?

Fra 4-6mnd til ca 8-11?

Hvor de har en hovedperson de er knyttet til.

Min startet også rundt 4mnd alder, nå er det helt ekstremt.

Særlig om han er trøtt eller uopplagt. Da kommer leppa bare jeg snur ryggen til han om han er hos andre. Går jeg hyler han til.

Men babyer er da vell omtrent som eldre barn....

"mamma kommer snart tilbake" sier jeg og smiler. Flyr vi bort, tar babyen, trøster det og bærer det med oss gir vi jo helt feil signaler.

Babyen tolker jo verden etter hvordan de har lært seg at vi reagerer.

Overtar vi mødre babyen, så sender vi vell egentlig signaler om at det kanskje ikke var så greit å sette det igjen hos pappaen likevell?

Da er det vell fare for å forlenge prossesen?

Viser vi babyen at det er helt ok, tror jeg det går kjappere over!

Skrevet

Jenta mi er 6 mnd og mest glad i meg. Synes det er litt godt jeg da:-)

Etter at faren begynte på jobb igjen etter ferien merket jeg en forskjell på jenta. Hun virket sur på han fordi han ikke lenger var hjemme hver dag og skulle liksom vise det til han. Hun begynte å sutre når han holdt henne og "kjeftet" masse på han. Om dagen var hun skikkelig irritert og ingenting var godt nok. Det har gått over nå, men jeg merker tydelig at hun blir "sur" når hun ikke synes han er nok sammen med henne.

Pga ammingen om kvelden har jeg aldri kunnet latt han legge henne. Hun sovner for det meste ved puppen (selv om det heldigvis begynner å gå over). Du er veldig heldig synes jeg hvis far kan legge av og til. Jeg gleder meg til vi kan begynne med det litt vi også.

Uansett så er det vanlig at de blir mammadalter i en periode. Det er oss de stoler aller mest på. Vi er den trygge basen. Jeg får ofte ikke lov til å gå ut av rommet og må alltid være der hvis bestefar/oldefar/moffa holder henne. damene går greit:-)

Skrevet

ok, så det er kanskje en fase da.

For tiden så har far begynt leggingen, men så har jeg måttet komme for å ta over.

Det er sikkert litt dumt gjort, men jeg orker ikke at det skrikes og tar over en time når jeg kan gjøre det på kort tid i rolige former.

Får se i helgen når far har fri, om det kan snus...

Da må jeg ikke avbryte hvertfall, for da tror vel baby at det alltid blir sånn.

Jeg vil helst at baby skal like begge to like godt!

Skrevet

bare vent:-) Om noen år er pappa den store helten mens mamma bare er teit og kjeftete:-)

bare kos deg sammen med babyen din og vær glad for at dere har det godt sammen:-)

Skrevet

Så rart. Jenta mi har ikke vært sånn i det hele tatt. Hun roer seg like godt uansett hvem som legger henne. Selv om hun er mest vant til at jeg gjør det. Hun kan også være hos hvem som helst. Og hun er nå 8 mnd. Kanskje det kommer nå når hun blir 9 md? Håper å slippe dette da. Er jo veldig greit om hun kan være hos andre innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...