Gå til innhold

er det "dumt" å la baby på 11 uker ligge å sove på meg hele ettermiddagen?(ca kl16-20)

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke får jeg lagt han over i senga for da våkner han.

og ikke får jeg lagt han før kl 23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er dumt, men jeg er av typen som ikke bruker smokk men heller trøster med puppen ;)

Vesla mi aksepterer senga etter fanget mye bedre hvis jeg har varmet den opp med en varmeflaske først. Da er det lunt og godt som mammas fang fra første sekund. Kanskje det kan hjelpe?

Skrevet

JA.

Høres veldig slitsomt ut. Husk at de små faller lett inn i vaner...skal du ALLTID la han ligge på deg? Høres veldig tungvint ut spør du meg!

Hvis du alltid legger han på deg så er det slik han vil ha det, da vil han hvertfall ikke opp i senga si.

Ikke vits i å sparke seg selv bak altså.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Nyt det et par dager til da, før du gjør noe med det! :-) Sønnen min har ikke sovnet på fanget mitt siden han var bare et par uker gammel og jeg savner det... Jeg syns ikke det er så dumt jeg da, men litt tungvint bare! Den varmeflaskeideen er nok god.

Skrevet

Hvis du trives med det, så hvorfor ikke? Jeg er ikke enig i at babyen blir for godt vant, han er bare 11 uker enda, og ganske fersk i denne verden fortsatt. Behovene hans vil nok endre seg med tiden uansett, det opplevde ihvertfall vi, uten å måtte "ta opp kampen" med masse hyl og skrik.

Har du forresten prøvd å reive ham (tulle ham stramt inn i et teppe, som en pølse i lompe omtrent) før han sovner? Det, i kombinasjon med oppvarmet seng og "lunt rede", vil kanskje hjelpe ham til å trives bedre i egen seng også?

Skrevet

Grunnen til jeg sier det er fordi jeg har ei venninne som vugget babyen hele tiden. Hun ville ikke annet til slutt.

Så greit nok at ungen er såpass liten ennå, men hvor lenge har du tenkt å fortsette å ha ungen liggende på magen?

Skjønner det er kos da!

Skrevet

Tja.. hadde jeg vært deg så hadde jeg nok prøvd å unngå det, for å si det slik. MEN når er ikke jeg deg:)))

Joda,noen babyer ordner seg sjøl etterhvert, men ikke alle... du må regne med en avvennings- periode en eller annen gang, og at avvenninga blir værre jo lengre du venter... TRENGER ikke bli sånn-men du må være forberedt på at det kan bli litt vanskelig. Er det greit for deg, så fortsett:)

Og ja- nyt det mens du kan, er jo så koselig:) Men i lengden kan det jo være greit å kunne gjøre andre ting også på ettermiddagen.. samt at det KAN føre til at han vil ha det slik hele døgnet omtrent... uansett hva du gjør, lykke til:)

Skrevet

Da er det vuggingen som er søvnassosiasjonen, slik som med vogna og vogga...

Min lille mini skal BARE ligge i fanget på dagen. Jeg synes jo det er kos, men det blir ikke gjort så mye annet. Jeg her prøvd å ta opp kampen litt, men han gråter og gråter om han ligger i vogga eller vogna (uten trilling). og det takler ikke mammahjertet mitt nei.

Så foreløpig sover han i en eller annens fang. Han er 12 uker. Men vi har kveld kl. 19 her i huset da, og da bades han og legges i senga si. Han sover i den hele natten uten noe særlig knyss. Har prøvd å legge han i den på dagtid, men det er IKKE suksess.

Han våkner kl 07, da er det morgenstell, mat, lek osv. til han blir trøtt i 8-9 tida. Da ligger han i fanget og jeg sitter i sofan og sover søtt...

Tror at om babyen trenger nærheten, er det ikke så mye å gjøre med, med mindre man skal høre sår gråt og hyling fordi de skal sove andre steder..

Skrevet

Hun holdt ungen og vugget på henne hele tiden....

Jeg hadde ikke gjort det, så blir det avvenning til slutt. Det er kos i begynnelsen, helt til det blir en vane..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...