Nikkamoren Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Jeg leverte saueskinnsposen til renseri og da jeg fikk den tilbake i går, etter 1 uke, så stinker det kjemisk av den. De sa bare at jeg måtte henge den til lufting, men jeg ble skeptisk til hele posen jeg nå. Har enda 4 uker igjen til å lufte den på. Noen som har noen erfaring med dette?
Gjest Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Jeg hentet min saueskinnspose ganske sent så mulig den har ligget en stund på renseriet. Men det lukter absolutt ingenting av den. Eller det lukter noe, men vet ikke hvordan jeg skal beskrive lukten. Lukter liksom bare rent, men ikke kjemikalier liksom. veldig svak frisk lukt, nesten som dyne som har hengt ute til lufting lenge.
Nikkamoren Skrevet 9. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2010 Så rart. Lurer på å la den henge ute dag og natt jeg nå. For det lukter ganske mye av den. Tror jeg må ta en tel til de som har laget posen, det var de som sa jeg måtte sende den til rens
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Vi har og en lammeskinnspose vi må rense. har hørt et par som har sagt vi må rense den i god tid, for den bør luftes noen dager minst før den tas i bruk. Jeg blir skeptisk jeg da.. hehe..
Nikkamoren Skrevet 9. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2010 Ja man blir litt skeptisk. Har lyst til å la den henge ute i natt men er redd det skal komme småkryp i den. Tror jeg tar den inn og henger ut igjen i morgen tidlig
Eurecaღmed spireღ Skrevet 9. september 2010 #6 Skrevet 9. september 2010 kanskje lukten forsvinner om du fryser den i frysen?? saueskinnsteppe til sengen er jo anbefalt å fryse en gang i blandt, så skader nok ikke...
Nikkamoren Skrevet 9. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. september 2010 hm, den var ny. Tester det om ikke lukten er borte om noen dager. Men må innrømme at jeg er skeptisk for om den er full i kjemikalier
Blipp blopp Skrevet 9. september 2010 #8 Skrevet 9. september 2010 Det samme skjedde da jeg renset min for 1,5 år siden. Ble også veldig skeptisk, men lukta forsvant etter en stund og den ble helt fin Det hjelper å lufte den.
Nikkamoren Skrevet 9. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 9. september 2010 Yes, bra! Lar den henge ute så mye som mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå