Gå til innhold

når begynner babisen å snakke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mener ikke setninger, men si noen ord ? han sier pappa og det er alt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min er straks 1 år, og hun babler som bare det. Problemet er at jeg ikke skjønner stort:) Ord som mamma, pappa og hei er vel det eneste som er forståelig av det som kommer ut av munnen hennes...*s*

Skrevet

Snuppa vår på 10mnd sier mamma, pappa, hei og hade :D

Når hun sier hade så vinker hun med fingrene :D

Gjest eelis+kian
Skrevet

Gutten min er snart 11 mnd, og han sier ikke et kvekk, selv om skravla går i ett hele dagen. Det kan hende han sier "Der!", for han peker når han sier det, men jeg er slett ikke sikker. Hehe.

Det er vel individuelt, som alt annet! :-)

Skrevet

Datteren min var relativt stille synes jeg å huske(helt utrolig for i en alder av 4 er hun den største skravlebøtta jeg har vært borte i). Hun begynte å si enkeltord da hun var rundt året. Gutten min som nå er 9 mnd begynne å bable voldsomt da han var rundt 7 mnd. Men bortsett fra mamma og pappa er det få ord som er forståelige.

Skrevet

Barn begynner å snakke veldig individuelt. Noen snakker veldig tidlig, mens andre snakker veldig sent. Det som er viktigst er språkforståelsen. Det er bare sånn at mange barn trenger å forstå mye før de selv begynner å bruke språket, men når det først kommer som kommer det gjerne veldig masse og veldig fort:-)

Tenker på hun med 4 årringen som skravler så:-) Hun må vel ta igjen for den tiden hun var stille hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...