Gå til innhold

Å male/beise utendørs...Farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tør dere å male hus/garasje utendørs når dere er gravid????

Vi har en helt ny garasje som må males, å jeg vil jo gjerne hjelpe til, men er så usikker...

spurte lege min, å han sa at han synest ikke jeg skulle male.

Men jeg har flere venniner som har malt når di har vært gravid, å sier jeg ikke må være så hysterisk... Noen har fådd beskjed hos jordmor at d går greit å male utendørs før d er jo bra lufting. Men skal jeg tørre,, hva hvist??? hvem skal man hørepå...? huff. vanskelig!

Skrevet

Jeg beiset verandaen i sommer jeg. Så lenge det er ute gjør det vel ikke noe? Er jo frisk luft.

Skrevet

Kjenn på formen din selv, er kun du som vet ditt beste ;)

Men det som er av betydning er om det er oljebasert eller vannbasert maling.. Sjekk innholdet om det er noen skadelige avdamper, og om det ikk er er det så kan du jo male nederste del av veggen så du slipper å stå i stige?

Er nok en gylden middelvei man bør følge i dette hysteri/"skal klare alt" oppstyret som er så populært om dagen. Du får jo forskjellige råd fra alle du spør på grunn av ulike holdninger..

Skrevet

d er oljebasert maling... lege mente d var farlige stoffer i malingen så jeg ikke burde male, men tenker jeg skal spørre jordmor,, hun vet vel litt mer om graviditet enn lege.

man kan jo ikke unngå alt som kan være farlig selv om man er gravid....

Skrevet

men hvorfor plent hjelpe til akkurat der da? Kan du ikke gjøre litt ekstra i huset slik at mannen får tid til å male selv..? Selv er jeg utrolig glad i male..er av typen som kan se på maling tørke med den største glede.. male mens jeg er gravid? Innendørs med maling som ikke er skadelig, ingen problem..men hadde ikke falt meg inn i havet å begynne på noe beising/oljebaserte greier sålenge jeg går gravid. Der går grensen! For meg holdt det å lese om farlige gasser og skadevirkninger på folkehelseinstituttsidene..

eller jeg kan jo si det sånn..jeg personlig ser det på som mindre risiko å trøkke i seg alt en egentlig ikke får spise gjennom svangerskapet enn å puste inn allsens unødvendige gasser (her snakker jeg også om klor, salmiakk og den suppa der) men, du som alle andre velger jo til syvende og sist helt selv :)

Skrevet

Jeg har beiset hus og garasje under hele svangerskapet. Er nå 35 uker og jeg er igang med siste innspurt nå. Vi er jo ute i friluft så tror ikke dette skader;-) Det som er et større problem er disse stigene som man må gå opp og ned.....slitsomt for bekken.

Skrevet

Vi har nytt hus som trengte maling i sommer. Samboeren min her har tatt hele jobben, siden jeg ikke egentlig har vært i form til det.. Men når jeg var å kjøpte malingen så de i butikken litt rart på meg, før de sa; Du har vel ikke tenkt å male selv? For det blir sterkt frarådet bl. annet fra produsent av malingen (jotun - i vårt tilfelle). Pga at den er tynnet med white spirit. Jeg syns jo det egentlig talte for seg selv, men tror egentlig ikke jeg hadde blitt kjempehysterisk og ikke nærmet meg malingen dersom jeg hadde vært i form til å male. Tror faktisk jeg hadde malt litt, egentlig.

Skrevet

Åh, jeg blir såå usikker... d er så utrolig mange forskjellige svar å få... noen mener d ikke gjør noe,, mens noen steiler når jeg spør om jeg skal male... Men jeg tror faktisk at jeg overlater malingen til min samboer, for å være på dn sikre siden.. Legen min sa jo at jeg ikke burde så... Har mistet i sa to ganger før, så er kansje litt mer skeptisk denne gangen, å når er jeg jo snart over i 2 trimester. :)

Nei, jeg får bære piske mannen til å male denne gang, jeg har jo "gylding grunn" ;);)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...