MammaTilToTette + spire Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Er det ikke da så farlig med hvordan barnet ligger de siste ukene? Synes det er så mange som snakker om at de er på ultralyd for å se om barnet har lagt seg i hodeleie,men hos meg har det ikke blitt fulgt opp i heletatt denne gangen,og sist kontroll som var for 1 mnd siden lå ungen på tvers,og snudde tydelig på seg både fra hodeleie til tverrleie på kort tid... Vet jo at det er vanlig at hodet ikke fester seg om man har født før,men bør det ikke undersøkes hvordan baby ligger? er i 36.uke nå
Nat27 Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Min jordmor begynte å sjekke leiet nå i uke 34. Men det gjorde hun "manuelt", ved å kjenne på magen... En trenger vel ikke ul for det? Også dersom babyen ligger i hodeleie går det an å kjenne om den har festet seg eller ikke bare ved å undersøke magen..
Nat27 Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Hjelpe meg som jeg ordla meg i det innlegget!! Haha! Skulle tro jeg ikke visste NOE om setningsoppbygging..jaja...satser på du skjønte noenlunde hva jeg ville fram til..?
MammaTilToTette + spire Skrevet 9. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2010 Vet at de bruker å sjekke manuelt ja,det er vel om barnet ikke ligger i hodeleiet at man kanskje får ultralyd? Jeg får ikke sjekka manuelt heller på ganske lenge,har neste kontroll to uker før termin,om jeg ikke allerede har født da...Så ble litt bekymret,vil jo helst vite om det om det er snakk om setefødsel FØR det braker løs:) Skjønte deg fint jeg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå