Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #1 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg har så lyst til å søke på en stilling hos dem, men vanligvis blir jeg jo nervøs bare av å se en politibil, så jeg vet ikke hvor lurt det er... Det er forresten en stilling som arrestforvarer. Noen som vet hva dette i det hele tatt er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #2 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg har jobbet for politiet, som saksredigerer for org.krim. En arrestforvarer jobber i varetektsfengselet, sørger for de arresterte, papirene omkring dette, får de arresterte avgårde på fengslingsmøter o.l. Dårlig arbeidsmiljø, du blir sett ned på av politiet om du jobber for dem uten å ha politihøgskolen (eh, for ingen andre yrkesgrupper er verdt noe..?), mange av sjefene er vanskelige å forholde seg til, veldig kaklemiljø (type baksnakking og "kjærringholdninger") Jeg ville aldri ha søkt meg dit igjen og skulle ønske noen hadde advart meg før jeg begynte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #3 Del Skrevet 9. september 2010 Hmm...kanskje ikke kjekkeste plassen å jobbe da nei. Så bare at lønna var grei...ikke noe bra, men når man jobber i barnehage så er jo alt annet godt med tanke på lønn HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #4 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg syns det er litt rart at du vil søke på en jobb du ikke vet hva er. http://no.wikipedia.org/wiki/Arrestforvarer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #5 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg så bare at arbeidsoppgavene var greie, men visste ikke helt hva arrestforvarer som yrkestittel var. Takk for info. HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #6 Del Skrevet 10. september 2010 Jeg har jobbet lenge i Politiet nå, og samarbeider med Arresten daglig, noen av arbeidsoppgavene til en Arrestforvarer er drift av Politiarresten, fremstillinger av pågrepne, forkynninger av stevninger og forelegg både i arresten på bopel og arbeidsplass, de inntransporterer pågrepne fra “gata”, signalering av pågrepne( foto, fingeravtrykk, dna mm.) samt de bistår med forefallende oppdrag som ikke går utover den myndighet de er gitt. De har til daglig Politimyndighet, dette er kun når de er i tjeneste! Jobben krever til tide mye både psykisk og fysisk. Og til du som snakker om kaklemiljø (type baksnakking og "kjærringholdninger") vet ikke hvor du jobber, men jeg tror du skal gå litt i deg selv og se hva du bidrar til dette! Baksnakking !? Jeg har iallfall bare gode ord til våre kolleger i Politiarresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #7 Del Skrevet 10. september 2010 Kommer vel an på hvor hun søker jobb i landet hen da? Alle som jobber i politiet er vel godt kjent med Polititjenestemenn/kvinner med en bakgrunn fra PHS har en lei tendens til å se ned på sivile, dette gjelder sikkert ikke overalt, og skal ikke dra alle under en kam... men dette forekommer jo iallefall ... Jeg jobber i politiet selv, er sivil med begrenset politimyndighet, og har opplevd endel holdninger i jobben min, og endel intriger på arbeidsplassen. Hvor i landet søker du da? Hvis du vil inn i politiet som sivil, så vil jeg anbefale deg å søke deg til et særorgan, bedre betalt og endel sivilister. www.politijobb.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #8 Del Skrevet 10. september 2010 Jeg jobber i politiet i Oslo (sivilt ansatt). Arrestforvarer er nok en spennende jobb om du interesserer deg for sånt. Det går jo ut på å jobbe i arresten, føre fanger til og fra retten, forkynne dokumenter, se til de, føre de til og fra avhør osv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå