Gå til innhold

Smerter i siden?

Anbefalte innlegg

Idag da jeg sto opp hadde jeg smerter i venstre side,fra eggstokkene og opp siden på magen og ut i ryggen,greide ikke presse på når jeg skulle tisse...skulle strekke meg etter noe på gulvet ettterpå og måtte banne høyt fordi det gjorde så vondt i siden..trodde det var luftsmerter siden jeg da slapp ut en god del luft etterpå og ble litt bedre,men når jeg røyser meg så kjenner jeg det enda og går delvis fremoverbøyd av smerter..noen som vet hva det er ? tror ikke det er disse leddbåndene som strammer for det har jeg kjent før og det er ikke det...er det bare luft som står fast kanskje eller hva kan det være..?er 16+4.. vet ikke om jeg skal ringe føden eller legen hvis det blir verre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142301136-smerter-i-siden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis det kjennes ut som "hold" i siden, har det med tregere fordøyelse å gjøre, fikk jeg vite av jordmor. Jeg hadde det et par dager for en liten stund siden. Faktisk så vondt at jeg ikke kunne sove på den siden,-og nesten ikke fikk sove i det hele tatt:( Men spiste noen tørka aprikoser, gikk litt mer på do, og så forsvant det etterhvert....

Ja kan kjennes ut som hold bare det er over et større område,helt fra eggstokkene og opp langs magen,,ble borte i ettermiddag men kom tilbake nå ikveld:-/ gjør skikkelig vondt å gå på do,kan ikke ta i,akkurat som om musklene vrir seg:-/ er litt redd for sv.skapforgiftning evt urinveisinfeksjon..har ikke noe fordøyelsesproblem så jeg har merket men det kan jo hende..haff..:-/

Hej!Har också haft detta problem sen natten till söndagen! Har varit i kontakt med födeplatsen min och där sa dem att det kunne vara att livmoren växer!Har haft en del kynnet också.. Dro till fastlegen min och blev sykmeldt en vecka pga. Kynnerne för hon tyckte att det va litt tidigt Att ha sånne allredan! MEN det jag skulle komma fram till va att vi tog ett rutine urinpröve och fick konstatert att jag hade urinvägsinfektion... Vilket jag aldrig har haft förr och som jag inte har märkt något av! Fick en 3dagars pencillin kur!! Så tror att detta kan vara litt skylla på smärtorna jag har haft.Har nämligen blitt bättre efter 2 dagar med kuren! Har heller inte några problem med att gå på toaletten för att göra nr.2... Tror därför inte att detta har något med detta att göra! Jag har kännt det som att jag har hold vid sidan!! Är i uke 23 nu...

Jag tycker du ska kontakta din fastlege och be om ett urineprov! Lycka till och god bedring!! :o)

-Men når man leverer urinprøve på svangerskapskontroll vil det vel vises om man har en urinveisinfeksjon? Det rare i mitt tilfelle var at det forsvant av seg selv. Ps: Hadde heller ikke en følelse av å ha fordøyelsesproblememer selv... Vil bare si at jeg som flergangsfødende også merker kynnere. Er i uke 23

Jo,-glemte å si at jeg venter barn nr 6 nå og har opplevd disse smertene i flere svangerskap, uten at jeg har hatt en urinveisinfeksjon, eller at det har vært noe annet galt. Det har heller ikke vært ligament-smerter(at livmora strekker seg), og det har gått over etter noen dager. Deler kun min egen opplevelse, uten å si noe om hva som er for andre...:)

Annonse

hadde sånne smerter noen dager jeg også, men de spredde seg også litt nedover låret. og så var det veldig vondt hvis jeg trykte på der det gjorde vondt.

Var på legvakta, og han tok masse tester, og trykte her og der, og kom tilslutt fram til at det var en nerve i ryggen som lå i klem, siden det blir mye mindre plass der, når baby tar opp plass. Ikke noe farlig i det hele tatt, men veldig vondt.

kan jo være det også ;)

Gå til legen å få levert ein urinprøve! Eg var på legevakta lørdag kveld pga vondt i korsryggen (redd for at det skulle påvirke livmorhalsen-gjorde det sist svangeskap)-tok med ein urinprøve berre i tilfelle. Og den slo ut den! Har ikkje merka noko sviing, men har måtta hyppig på do (som eg jo alltid må når eg er gravid) og veldig slapp. Fekk målt crp også (måler betennelse i kroppen) og den slo også klart ut-fekk 10 dagars hestekur med antibiotika! Eg trudde IKKJE det var noko med urinveiene eller sånn. Men hadde altså enten begynande nyrebekkenbetennelse eller bihulebetennelse-vanskeleg for legen å seie sikkert sidan eg har hatt symptom på begge deler. I går vart eg sikrare på nyreb.bet.-nasa ganske bra, men endå vondare i ryggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...