La vita è bella <3 Skrevet 9. september 2010 #1 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg er nylig starta i et vikariat som lærer (er kontaktlærer). Er 19 uker på vei og kjenner på kroppen at det begynner å bli litt tungt. Spesielt er det tungt å stå (har 7 gymtimer i uka - jeg som bestandig har hatet gym!) samt at jeg har en del hauverk (liker ikke å ta paracet/pinex så ofte). Vil avvente med å si til sjefen at jeg ønsker tilpassing (er jo ny og ikke såå langt på vei), selv om det er hennes oppgave å komme til meg (hun har ikke spurt om hvordan det går å være gravid i den nye jobben). Så lurer jeg på om jeg kanskje skal til legen en tur, kanskje få papirer på noe. Bl.a. har jeg vont i underlivet når jeg står mye, det trykker på en måte. Har hatt samme smerter ved menstruasjon før, de er bare ikke like sterke nå. Hva bør jeg gjøre? Sprørre legen om det er "alvorlig" og høre om hun kan skrive legeattest på at jeg ikke børe ha timer der jeg står mye? Hvordan har dere fått tilpasset på jobb? Tok sjefen kontakt og ble dere enig sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppsideisi :) Skrevet 9. september 2010 #2 Del Skrevet 9. september 2010 Hei! Se tips og linker under :Gravide sykepleiere se hit, på 2.timester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La vita è bella <3 Skrevet 9. september 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 9. september 2010 Lite interessant der. Har lest mye om tilrettelegging i forskjellige yrker, da spesielt innen sykepleie etc., men er mest interessert i å høre erfaringer fra andre lærere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 9. september 2010 #4 Del Skrevet 9. september 2010 Sjefen min sa det var bare spørre om det er noe hun kan gjøre. Men jeg er frisk som en fisk. Jobbet til the end med tullene uten tilpassing håper det med denne også. Er fysisk sterk fra før. Så selv om jeg jobber på en tung bolig med tunge beboere trenger jeg ikke noe tilrettelegging. Du må høre med sjefen din men virker jo veldig rart om du så tidlig blir så tung. 19 uke er jo ikke ungen store saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nagilimia Skrevet 9. september 2010 #5 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg har vært gravid tidligere, da med 2 forskjellige rektorer. Nå er jeg gravid på nytt og da på en annen skole. Ingen av rektorene har kommet til meg å spurt, men jeg har gått til dem når jeg har trengt en litt tilpasset hverdag. Alle gangene har jeg blitt møtt kjempe positivt. De fleste rektorer vil ha et lavt sykefravær på jobben, og vil heller tilrettelegge så langt det er mulig. Forrige gang slapp jeg innspeksjon fra jeg var 6mnd på vei. (Det var da bekkenet begynte å knirke). Eller så ba jeg elevene komme opp til meg på kateteret istede for at jeg gikk rundt. De 4 siste ukene ble jeg 50% sykemeldt på bekkenet. Det er du som må ta valget om å gå til legen, men hvis du ser muligheter for å kunne få tilrettelagt en litt bedre hverdag (feks bytte timer med noen) på jobben hadde jeg snakket med rektor om det. Husk det er ingen som takker deg for at du strekker deg FOR langt. Kanskje like greit å bli sykemeldt i gymtimene slik at de kan sette inn en vikar for deg..? Jeg personlig synes helt klart du kan spørre rektor om hva h*n vil råde deg til å gjøre. Bare å si det som det er det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La vita è bella <3 Skrevet 10. september 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 10. september 2010 Jo, takk, vet jo at det beste er å gå å snakke med henne, men kvier meg litt siden jeg ikke kjenner henne og har jobbet så kort tid. Og når jeg attpåtil er vikar og hun ikke akkurat hoppet i taket da jeg fortalte at jeg er gravid så derfor tenkte jeg skulle avvente med å gå til henne og si at jeg er sliiten. Har inntrykk av at hun ikke har forståelse for noe når det gjelder meg, men det kan jo hende jeg tar feil:P Og til det hun over her kommenterte, jeg er ikke tung, langt ifra, men jeg synes det er tungT å jobbe. Kjenner det i ryggen og underlivet (bekkenet?) pluss at jeg er ekstra plaget med hodepine for tida.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nagilimia Skrevet 10. september 2010 #7 Del Skrevet 10. september 2010 Hun er sikkert opptatt av å ha et lavt sykefravær, eller så sykemelder du deg. Ingen takker deg etterpå alikevel hvis du strekker deg for langt. Synes du skal ta deg en prat med legen jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nagilimia Skrevet 10. september 2010 #8 Del Skrevet 10. september 2010 Jeg er foresten også kontaktlærer, men sitter hvis jeg trenger det i gymtimene. Kanskje du bare trenger en årsplan for ideer? Jeg grua meg litt til å måtte ha gym med egen klasse i år, men etter å ha laget en årsplan sammen med en kollega, så har vi spikra programmet for hver eneste time frem til sommeren :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå