Gå til innhold

gravid for 3gang

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nettopp funnet ut at jeg er gravid igjen. dette var ikke planlagt, hadde tenkt meg litt over et års "ferie" fra prøvinga. men så skjedde dette nå da.. er jo glad, men redd...

mistet den første etter en voldsom matforgiftning i uke9 og den andre i uke 10...

må bare vente å se hva som skjer..

kanskje jeg kan bli hennvist til tidlig ultralyd? noen som vet om det går?

ææææ er så nervøøøøs...

håper dette går bra altså

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kjære du :)

Jeg er også gravid for tredje gang denne prøverunden...har to barn fra før. Dette barnet har vi prøvd å få i et år nå, og jeg har mistet en gang i uke7 (MA) og en gang i uke 5 (SA). Har også mistet en gang i uke 11 (MA) mellom de to barna vi har :( En fryktelig trist opplevelse hver gang, syns jeg...føles utrolig urettferdig å lite fortjent, siden barna har vært så inderlig ønsket ♥

MEN nå statser vi på at "alle gode ting er tre" - å det må du å satse på, nå som du først ble gravid uten at det var så veldig planlagt! Er ikke lett å gå å vente de første månedene...man venter hele tiden på blødninger, brun utflod og smerter...alle tegn på at noe kan være galt. Det er forferdelig slitsomt, og vanskelig å si til seg selv at man må slappe av og ta det som det kommer...tenke positivt!

Jeg har denne gangen vært til privat UL både i uke 6 og i uke 8, bare for å se at alt så normalt ut...vel verdt både tid og penger, for man blir så mye mye mindre bekymret når man vet at det er en liten spire inni der med bankende hjerte. Skal til UL igjen i uke 12 pga at jeg har en kronisk sykdom. Er veldig spent...husker så veldig godt MA\en i uke 11 i 2005 :( Men jeg holder fingrene krysset og håper på det beste. Magen vokser og jeg kan nå kjenne livmorkanten, så satser påa t det er gode tegn :)

Ønsker deg å masse lykke til videre i svangerskapet - du må bare bestemme deg for å være positiv og sende den lille mange gode og varme og positive tanker ♥ Så skal det nok gå bra denne gangen, skal du se :)

Klem,

Skrevet

Ja, du kan få en tidlig ultralyd. Bare si til legen at du er beskymret fordi du har mistet to ganger..

Jeg som er gravid nå, mistet rett før jeg ble gravid igjen, og var skikkelig stresset og redd får at det skulle gå galt igjen.. Men fikk en tidlig ultralyd. Da var jeg i uke 9. :)

Skrevet

takk for svar! det hjelper veldi å høre fra andre i samme situasjon!

har lege time på torsdag så får se hva han sier:)

hvis ikke så tar jeg å bestiller privat....

nå er det vel bare å prøve å være så travel som mulig så jeg slipper å tenke på dette!;)

Skrevet

Hei,

Ville bare si at innlegget ditt gikk rett til meg.

Jeg hadde en MA i mai, og er gravid igjen, og går litt for mye rundt og tenker på alt som kan skje.. Men samtidig hører man jo at negativ innstilling til ting kan påvirke det! Vi prøver å tenke at, hvis dette ikke går, så har vi hvertfall vært gjennom det en gang før! Men det er litt liten trøst, jeg har så lyst til at dette skal gå!

Skal til tidlig UL på fredag hos gyn, det skal blir fint, er da bare i slutten av 6. uke, så heller at noe skal skje nå, enn senere.

Uansett, takk for fint innlegg, og lykke til!

Skrevet

Nei nei, negativ innstilling påvirker ikke utfallet av svangerskapet! Dette går sin gang uansett. Jeg syns ikke dere skal ha noe skyldfølelse for å ha mistet.

Jeg var super- positiv første gangen, men mistet. Neste mistet jeg også. Men så fikk jeg en flott sønn og nå venter vi et søsken til han. Jeg har selvfølgelig vært veldig bekymret i hvert svangerskap. Man blir preget av å ha mistet, det er helt naturlig men påvirker ikke utfallet.

Det er meget sannsynlig at dere får tidlig ultralyd om dere har mistet før, i alle fall når det er tredje forsøk. Ellers ta gjerne en privat en. Eller mål HCG- nivået ofte. Alt som skal til for å berolige er bra, men det hjelper dessverre ikke så veldig lenge... vil gjerne ha bekreftelser hele tiden på at alt er normal.

Skrevet

AlmaN, fint å høre dette.

jeg fikk en tidlig ul, men siden jeg bor i oslo var det så lange ventelister at det ble ikke føre uke12, så har bestilt privat om to dager, som jeg er veldig glad for nå, for i dag fikk jeg en liten blødning. ble jo veldi lei meg og fra meg, men vi får se.. det skal vist være normalt... blir glad om folk krysser fingra for meg!

Skrevet

Dette går nok bra skal du se, håpe i allefall for din del at det gjør det :)

Ikke alle som er uheldig og mister 6 ganger som meg. 5 sa og 1 exu. Men ettersom du har mistet 2 ganger fra før så tror jeg du har rett på tett oppfølging denne gang, bare pushe på til du får det i allefall!! Jeg er nå gravid for 7 gang, å er nå 31 uker i dag :) hadde 2 blødninger i dette svangerskapet, 1 i uke 5 og 1 i uke 6, det er mer vanlig og ha små blødninger enn man tror, men at det er skummelt og kjipt? ja absolutt. Men som du kan lese så trenger det ikke være noe galt :)

Skal krysse fingrene for deg, håper virkelig at denne gang sitter den hos deg også :) masse lykke til videre :)

Skrevet

takk. uff, 6 ganger. hvordan klarte du å komme deg gjennom det? gratulerer med en vellykket graviditet. fint å høre om andre det går bra med..

jeg var på tidlig ul i går. der så jeg et bankende hjerte. klarte ikke helt å kjenne ro. han sa også at jeg var i risiko for sa de neste to ukene. men for nå så det greit ut.. men i dag tidlig begynte jeg å blø igjen, denne gangen er det mer, pluss at det gjør litt vondt neders i magen.. uff.. føler at det ikke ser lyst ut..

men håper det går bra, for jeg vil sååå ha denne ungen!

vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. burde jeg dra til legen, eller vente til i morra?

Skrevet

Du burde dra umiddelbart til legen din syns jeg - bare for å sjekke hvordan alt står til!

Skrevet

hei

takk.. ja gjorde det da. og da ble det konstantert spontanabort. veldig trist... men denne gangen får jeg hvertfall en utredning..

jeg kommer ikke til å gi meg hvertfall. er det en ting jeg vei jeg vil ha så er det barn..

setter pris på all støtten jeg har fått her. og ønsker dere alle lykketil videre

Skrevet

Uff, det var veldig trist å høre!

Masse lykke til videre, både med prøving, utredning og alt det andre som hverdagen består i:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...