Gå til innhold

Misunnelig på dere med normale sykluser..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om det er veldig deilig å kun ha TR 3-4 ganger i året.

Vi skal nå prøve på nr.3, (nr.2 for mannen min, jeg har en fra tidligere forhold)

Men jeg kan jo ikke følge med på EL eller IKM og sånne ting. Siden jeg har lange sykluser. Tar mange mnd mellom hver menstruasjon, og syklusene er aldri like.

Lurte på om jeg skulle begynne å tempe for å ha litt kontroll på om når jeg får en EL, men har en 1 åring som fremdeles vekker meg om natten, så vet ikke helt om den tempingen kommer til å fungere da.

Mannen min arbeider nå borte i 4-5 uker om gangen, så er litt spent på om vi klarer å treffe en EL når han er hjemme. Litt slitsomt når jeg ikke vet noen ting og kan ha nedtelling til testing. Må bare teste med jevne mellomrom og prøve å ha litt kontroll.

Andre som har samme problemet??

Lykke til resten av dere vertfall! =) Måtte bare få ut litt frustrasjon!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ikke fullt så gale hos meg, at det bare var en tre-fire mens i året da, men det gikk alt ifra 37-65 dager, eller noe sånn. Så jeg tempa.

Det som er, er at det kan gå helt fint for deg å tempe, selv om du blir vekka på natta :) Jeg finner system i tempen selv om jeg temper til forskjellige tider. Alt mellom kl 05.30- 09.00. og klarer og pin-pointe el fordet :) Er vel litt heldig jeg, kanskje men..

Så prøv på temping og http://www.fertilityfriend.com er en veldig fin side å charte på :) Kan ha det helt enkelt og gratis, eller en kan betale litt og få litt ekstra tjenester med på kjøpet.

Forstår veeeldig godt frustrasjonen din!! Var ikke mye gøy og ikke vite når neste mens kom, når evt. el var, og traff vi på sexen o.s.v.

Jeg hadde ingen eggløsning i det hele tatt da, men siden du virker veldig kjent med kroppen din, og at du har to fra før, så har du vel blitt gravid på den "vanlige" måten tidligere ;) Jeg tok nemlig kosttilskudd for å få eggløsning i gang (bidronninggele), og har hatt 5 sykluser på under 40 dager nå :) MED eggløsning. Men noen opplever at syklusene endrer seg av sånne produkter, så det er jo en personlig sak om en vil prøve noe sånn eller ikke. Jeg hadde ingenting og tape på det. 100% sjangse for at vi ikke ble gravide, så da kunne det ikke bli værre :P (siden ingen eggløsning)

Nå ble det forferdelig mye skriving på meg her. Hehe. Har stooore problemer med å fatte meg i korthet!!! :D *haha*

Uansett, masse lykke til!! Håper oppholdet ditt her fatter seg i korthet :P

Skrevet

Tusen takk for svar! =) Vanskelig for å fatte meg i korthet jeg også noen ganger.

Kanskje jeg skal prøve bidronninggele. Har vel ingenting å tape på det =)

Har gjort klart til å begynne å tempe fra imorgen av. Tempet med førstemann, så har vert borti det før. Jeg får heller sette på vekkerklokke og satse på at jeg får tempet FØR minsten vekker meg. Har heldigvis ganske faste oppvåkninger..

Dette blir spennende!! Det har klaffet ganske fort med de to første, så håper det gjør det denne gangen også. Men nå er problemet at mannen er borte lenge om gangen :S Håper bare EL bestemmer seg for å komme samtidig med at mannen er hjemme :P

Lykke til du også, og kanskje vi havner på 1 trimester ganske snart begge to! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...