Gå til innhold

positiv test idag!:)) JIPPI!! når dra til legen??

Anbefalte innlegg

testen idag hadde en klar og tydelig strek,endelig:))

lurer litt på når dere andre ringte legen,og bestilte time?

jeg i mitt tilfelle er nattevakt,og skal jobbe 3 netter nå i helgen. vil egentlig ikke fortsette å jobbe natt nå som jeg er gravid,så må få sagt det til sjefen snart,så hun kan sette meg over på dag... men må jeg til legen først,og få «bekreftet» at jeg er gravid,for så å snakke med sjefen? da vil jeg jo fortest mulig komme meg til legen,tenker jeg..

har ikke merket noe på kroppen enda,bare litt trøttere enn vanlig.

andre liknende saker?

Fortsetter under...

Gratulerer så mye og velkommen hit :)

Jeg ringte ikke å bestilte time hos legen før jeg var nesten 7 uker på vei etter en tidlig UL...mest på grunn av at jeg har mistet to ganger på rad nå, å det er så utrilg kjipt å måtte ringe å avbestille igjen :(

De andre gangene har jeg ringt og bestilt time med en gang...men de fleste får ikke første legekontroll før de nærmer seg 12 uker likevel, om ikke det er noe spes grunn til det. Denne gangen fikk jeg time i uke 10.

Ang. nattejobbing vet jeg ikke så mye om det, men det er det sikkert noen andre som gjør!

Gratulerer igjen og kos deg med tanken på å være gravid. Ikke bekymre deg over symptomene! Enten kommer de nå etter hvert, eller så er du like heldig som meg å ikke får så mange symptomer. Det kan være litt bekymrende - men nå som jeg vet at alt er bra med den lille, er jeg bare glad jeg slipper veldig kvalme og supervonde pupper ;)

Lykke til videre :)

takker for det:)

kjekt å høre at det går bra med deg nå:) trodde man fikk legetime før det hadde gått så mange uker jeg? :)

jeg ringer til legen etter helgen for å spørre ang.dette med nattejobbing. og kanskje bare sende en mail til sjefen i helgen for å fortelle nyheten,så kanskje hun kan skvise meg inn på dag snart! føler det blir tungt å vere gravid og gå natt,vet det er mange som gjør det,men det er slitsomt nok fra før,så ...

takk for tilbakemelding:)

lykke til vidre til deg også :)

Jeg kontakta legekontoret på mail med en gang jeg testa positivt og skrev når jeg hadde første dag i siste mens. Skrev også at jeg ikke visste hvordan praksisen var, så de kunne sette meg opp når som helst. Ble satt opp på første kontroll i uke 8

takk for tilbakemelding:) er jo bare å vente en mnd.da ca:) går jo alltid med litt tanker som man vil ha svar på,siden dette er første gang:)

om sjefen trenger bekfreftelse på at jeg er gravid om hun skal sette meg fra natt til dagvakter,så stiller nok legen opp før får vi håpe:)

lykke til vidre:)

Annonse

Jeg jobber også natt, og skal som deg jobbe i helgen. Kjenner jeg er litt skeptisk ang dette, men på min jobb tror jeg mest sannsynlig ikke at de kan flytte meg over på dagjobbing eller. Hvor langt er du på vei? Ifølge første dag i siste mens er jeg 6+1 i dag. Har du lest noe om graviditet og nattjobbing?? Kan dette bidra til en evt SA??

Ja skal være litt større sjanse for SA når en jobber natt, men ikke så mye at en automatisk ikke skal jobbe natt for det. Det er nok mest mellom sn selv og arbeidsgiver. Er jo veldig mange som jobber natt som gravide uten noe problem. Jobber selv turnus men nå tuen natt og tidligere med kun få netter iløpet av hele svangerskapet - da har jeg ikke brydd meg. Sliter en med nettene pga graviditeten har en rett på tilretelegging ved å komme over på dag om det er mulig.

Ja nattevakter skal kunne øke sjansen for SA litt. Husker ikke hvor men har i tidligere svangerskap lest det flere steder. Men samtidig mange som jobber natt uten noe problem som gravide. Sjansen øker heller ikke så mye at en automatisk skal fritas fra nattevakter når en er gravid. Men har en problemer med å fungere på natt pga at en er gravid har en rett på tilrettelegging ved å komme over på dag dersom det er mulig. Jeg jobber selv turnus og har ved tidligere graviditeter hatt netter i turnusen, da har det vært såpass få at jeg har jobbet dem uten noen bekymring. Har også hatt mange kollegaer som uten problem har jobbet fast natt hele svangerskap.

hei Hannah-84:) Betyr det forresten at du er født i 84? Da er vi i tilfelle like gamle:)

Jeg ringte til legen med en gang jeg fant det ut, da var jeg litt over 4 uker på vei. Fikk time dagen jeg var 6 uker på vei, og fikk ny kontroll 24 september, da er jeg 10+3 på vei. Hun var bare positiv til at jeg kom inn så tidlig, men det kan sikkert være forskjell på legene. Jeg har også en svigermor som er jordmor, og hun har rådet meg til å gå paralelt til jordmor og lege gjennom svangerskapet da jordmødre ofte har en litt annen innfallsvinkel og mer kunnskap rundt "alt det andre" i svangerskapet:)

Lykke til!

jepp,fødd i -84:) takk for tilbakemelding,da følger jeg rådet ditt,og kommer til å gå til jordmor og lege jeg også:) så dette er noe vi bestemmer helt selv ja..har ikke tenkt på sånt enda,er gravid med første,så er mye nytt å sette seg inn i :) jeg kommer til å ringe på mandag,da er det 6 dager siden jeg tok testen,og jeg er vel 5 uker på vei. Så da får jeg bare spøøre legen hva hun mener blir best:)

Annonse

hei hei:)

ja,jeg er litt skeptisk her jeg sitter,det med å snu døgnet jeg tenker mest på. men jeg har hatt en kollega på natt,og alt gikk fint med hun,så for all del,kan bare vere meg som tenker for mye:) på min jobb blir jeg litt "ubrukelig" på natt,da jeg jobber med psykisk utviklingshemmede,og jeg ikke kan gå inn til de brukerne som er vakne på natt,siden jeg er gravid,så da blir jeg mest sannsynlig overført til dag,der det er et par brukere jeg kan vere med,men disse sover hele natten,så det trengs ingen oppfølging av dem på natt! jeg er 5 uker på vei,har ikke vert til legen enda,men har prøvd å rekne litt:) ja,las en plass at det var større fare for SA om man jobbet natt,men også her er det jo unntak:)) så her sitter vi:) det går nok bra:)

hei hei:)

ja,jeg er litt skeptisk her jeg sitter,det med å snu døgnet jeg tenker mest på. men jeg har hatt en kollega på natt,og alt gikk fint med hun,så for all del,kan bare vere meg som tenker for mye:) på min jobb blir jeg litt "ubrukelig" på natt,da jeg jobber med psykisk utviklingshemmede,og jeg ikke kan gå inn til de brukerne som er vakne på natt,siden jeg er gravid,så da blir jeg mest sannsynlig overført til dag,der det er et par brukere jeg kan vere med,men disse sover hele natten,så det trengs ingen oppfølging av dem på natt! jeg er 5 uker på vei,har ikke vert til legen enda,men har prøvd å rekne litt:) ja,las en plass at det var større fare for SA om man jobbet natt,men også her er det jo unntak:)) så her sitter vi:) det går nok bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...