Gjest Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Hei Vi var på sykehus i går for å få tatt røntgen av egglederne mine, har prøvd å bli gravid i over to år og har nylig satt i gang undersøkelser. Før selve undersøkelsen så forklarte sykepleieren at det noen ganger (hun sa ofte faktisk) så kunne en slik undersøkelse hjelpe til når det gjaldt å bli gravid fordi egglederne ble utvidet, hvis det var litt trangt til vanlig og slikt. Så jeg lurer på om det er noen av dere som har hørt det før? Forresten så var egglederne mine akkurat slik de skulle være, så det er ikke derfor jeg ikke blir gravid... Mvh
MK73 Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Hei, du. I noen tilfeller blir egglederne blokket ut/utvidet av denne undersøkelsen, og det er det som skal til for at noen blir gravide. Å si at det skjer ofte tror jeg er å ta i litt vel mye, men innimellom så skjer det. Lykke til videre :-)
håpefull *er mamma* Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Jeg har også hørt noe sånt, LiaPia. Men ikke at egglederne blir utvidet. Heller at de av og til kan åpnes hvis det er små blokkader i den, og kanskje få rensket litt opp. Fikk beskjed om at det kunne være økt sjanse for graviditet inntil 2-3 mnd etter hsg. Jeg hadde åpne eggledere, men hsg gjorde ikke meg gravid ;-( Det jeg har hørt i ettertid er at selvom eggelderne er åpne, betyr ikke det nødvendigvis at de funker som de skal. Mener ikke å skremme deg, men husker at jeg ønsket at noen hadde fortalt meg dette tidligere. Masse lykke til. Kan jo være at dette er det som skal til for deg ;-)
Gjest Skrevet 10. september 2010 #4 Skrevet 10. september 2010 Til MK73 og håpefull *prøver igjen* Takk for svar. Jeg er rimelig grønn på dette området, i og med at vi nylig har startet med leger og gynekologer osv og føler selv at vi nå for øyeblikket tar det rolig (selv om det er frustrerende når mensen kommer hver mnd). Jeg har to barn fra før, så litt futt må det da være i disse egglederne mine. Eggløsning har jeg, mannens sæd er helt i orden, egglederne mine så fine ut så foreløpig må vi bare vente og se. Eneste syklusen min som roter litt av og til, men vi har sex regelmessig gjennom hele måneden så det burde jo klaffe snart. Gynekologen vil sette meg på hormonkur, så vi får se hvordan det går. Lykke til dere også Jeg blir vel hengende litt på dette forumet fremover, har ikke fått lest meg til deres situasjon enda men håper ting går bra for dere. Mvh
togutter-08og10 Skrevet 10. september 2010 #5 Skrevet 10. september 2010 Jeg vil fortelle min historie (gjør det kort- men den gir håp om barn) tok røntgen gjennom egglederne des 2006. Veldig vondt, ble fortalt at den ene lot seg åpne og at den andre dessverre var for defekt og tett. Ble gravi jan/ feb 2007, men det endte dessverre i graviditet utenfor livmor, og den egglederen de hadde åpnet sprakk. Vi var da allerede på venteliste for IVF og satte igang høsten 07. Sommere 2008 kom vår fantastiske IVF gutt. siden jeg da var 37 hadde vi avfunnet oss med ett barn, men den gang ei. Nå er jeg 31 uker på vei med nr 2 og det helt naturlig. Det er jo et under siden jeg kn har en defekt eggleder igjen. Så jeg vil bare gi deg håp.. Masse lykke til.
Gjest Skrevet 10. september 2010 #6 Skrevet 10. september 2010 Gratulerer så mye Blir kjempeglad når jeg leser sånt, må jo være helt utrolig for dere som opplever det. Har lest flere her nå som har hatt vondt når det gjaldt røntgen så jeg skjønner jo at jeg var heldig som såvidt hadde litt ubehag. Ønsker deg også lykke til videre, ikke så lenge igjen nå så har dere to små Mvh
MK73 Skrevet 10. september 2010 #7 Skrevet 10. september 2010 Skjønner at det er frustrerende, men er lurt å ta det litt rolig, ja. Blir nok stress senere i løypa hvis dere holder på lenge med dette. Like greit å ta det rolig når man kan :-) Det er bare å spørre her inne, for her er det mye kunnskap og erfaring, og så kan man ta med seg det man føler passer for seg og kombinere det med informasjon fra fagfolkene, som selvsagt er det viktigste. Dere burde jo ha gode sjanser - lykke til! Håper det går i boks for dere snart, å slite med dette unner jeg ingen.
Gjest Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 Hei igjen Ja. jeg blir nok å spørre flere ganger, for jeg ser jo at det er et hav av ukjente forkortelser og ord osv som jeg egentlig innerst inne kanskje hadde håpet at jeg slapp å lære... Nå går vi og venter på innkallelse til gynekologen igjen, regner med det blir snakk om hormonkur da og hvordan det skal gå aner jeg ikke for jeg er vel ganske så hormonell uten hormoner Vi får ta det som det kommer. Nå er vi jo enda optimistiske (heldigvis) pga røntgen i forrige uke, vi pusser opp og bygger ut hytta og har mye og henge fingrene i, er like greit det egentlig føler jeg. Baby-tanken er hele tiden i hodet mitt, men ikke like sterkt alle ganger. Og med tanke på alderen min så er det ikke kjempestress (enda). Ha ei kjempefin uke Mvh
MK73 Skrevet 13. september 2010 #9 Skrevet 13. september 2010 Høres fint ut, LiaPia! Lykke til med begge prosjektene :-) Ha en fin uke du også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå