Gå til innhold

Brystpumpe...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode råd å komme med når det gjelder valg av brystpumpe? Elektisk... manuell...? Er førstegangsfødende og kunne trengt litt råd! :)

Slik jeg har forstått det er ikke brystpumpe strengt tatt nødvendig, men ganske praktisk. Er i uke 31 nå og har allerede siden uke 18-19 lekket litt råmelk. Vet ikke om dette har noe å si om hvordan melkeproduksjonen blir etter fødsel, men jeg tenker at det er best å være forberedt.

I tillegg har jeg tidligere hatt en brystreduksjon. I og med at jeg allerede har melkeproduksjon og det lekker litt, vet jeg iallefall at alle "kanaler" er på plass. Men dersom det skulle gå i andre retiningen og det viser seg at jeg ikke produserer nok, kan man da stimulere produksjonen ved å pumpe seg mellom babyens måltider også?

Masse spørsmål her nå, men håper noen vil dele litt erfaringer likevel... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er anbefalt å pumpe seg mellom måltidene hvis man ønsker å øke produksjonen ja, både dag og natt.. Sverger selv til elektrisk pumpe, fordi da kan man slappe av under pumpingen (lese, se TV el lign), og man slipper å sitte og trykke og streve m den manuelle (mange som sliter m dem..).

Medela Swing er en kjempegod elektrisk pumpe, som anbefales på det sterkeste (må man pumpe MYE kan dobbeltpumpe være å anbefale, men de er dyyre, så det bør man evt vente med å kjøpe inn..)

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=30780&ref=search

Skrevet

Jordmor anbefalte meg å vente med å kjøpe pumpe til etter fødselen. Man kan få prøve ulike merker og typer på sykehuset/helsestasjonen og avgjøre hva som funker best for dine bryst og ditt behov. Så jeg har tenkt å vente ihvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...