Baby Bliss Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Noen som har noen gode råd å komme med når det gjelder valg av brystpumpe? Elektisk... manuell...? Er førstegangsfødende og kunne trengt litt råd! Slik jeg har forstått det er ikke brystpumpe strengt tatt nødvendig, men ganske praktisk. Er i uke 31 nå og har allerede siden uke 18-19 lekket litt råmelk. Vet ikke om dette har noe å si om hvordan melkeproduksjonen blir etter fødsel, men jeg tenker at det er best å være forberedt. I tillegg har jeg tidligere hatt en brystreduksjon. I og med at jeg allerede har melkeproduksjon og det lekker litt, vet jeg iallefall at alle "kanaler" er på plass. Men dersom det skulle gå i andre retiningen og det viser seg at jeg ikke produserer nok, kan man da stimulere produksjonen ved å pumpe seg mellom babyens måltider også? Masse spørsmål her nå, men håper noen vil dele litt erfaringer likevel...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Det er anbefalt å pumpe seg mellom måltidene hvis man ønsker å øke produksjonen ja, både dag og natt.. Sverger selv til elektrisk pumpe, fordi da kan man slappe av under pumpingen (lese, se TV el lign), og man slipper å sitte og trykke og streve m den manuelle (mange som sliter m dem..). Medela Swing er en kjempegod elektrisk pumpe, som anbefales på det sterkeste (må man pumpe MYE kan dobbeltpumpe være å anbefale, men de er dyyre, så det bør man evt vente med å kjøpe inn..) https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=30780&ref=search
april*82 Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Jordmor anbefalte meg å vente med å kjøpe pumpe til etter fødselen. Man kan få prøve ulike merker og typer på sykehuset/helsestasjonen og avgjøre hva som funker best for dine bryst og ditt behov. Så jeg har tenkt å vente ihvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå