Gjest Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Jadda, fikk påvist melkeallergi idag og jeg er lei fordi jeg ser for meg mye irritasjon og stress i framtiden mht hvilke matvarer som kan spises og ikke spises. Sønnen til søsteren min har og melkeallergi og det er et sant stress. Selv jeg prøvde å gi han en sjokolade i glemselen. Takk gud for at søsteren er som en hauk over det folk prøver å gi sønnen hennes. Nå skal jeg bli likedan med mitt barn. Anyways, vet allerede at krydderet Aromat har masse melk i. Hadde aldri trodd det, men ett av konserveringsmidlene er melk. Derfor lurer jeg på noen som vet om andre produkter som har "skjult" melk i mat?
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Pølser, mør, salami, en del potetgull, leverpostei, de aller fleste bakeprodukter og en del godterier er de jeg kommer på i farta
Gjest Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Ja.. Latterlig!! Norge er dårlig på melkefrie produkter syns jeg. Sverige er flinkere syns jeg. Eller kanksje bare utvalget er dårlig her jeg bor.
prinsesse stilig Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Alt som inneholder melk skal merkes.. Og om det inneholder spor av det! Hvis det ikke står i varedeklarasjonen skal det stå om det finnes spor av det eller om det inneholder dette. Er det melkeallergi eller intoleranse?? Det er to vidt forskjellige ting og forskjellig om det er melkesukkeret eller melkeproteinet som det reageres på. Den største forskjellen mellom melkeallergi og laktoseintoleranse er at de som har allergi må holde seg helt borte fra melk og melkeprodukter, mens de som har laktoseintoleranse ofte tåler litt melk uten problemer. Dessuten finnes det en rekke hvite oster som ikke inneholder melkesukker i det hele tatt, og som derfor kan spises uten problemer av alle som har laktoseintoleranse. Dette er det faktisk ikke alle som er klar over, og mange som har laktoseintoleranse kutter derfor ut alt av melkeprodukter. Dette er både unødvendig og uheldig ettersom melkeprodukter er en god kilde til en rekke næringsstoffer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå