Gå til innhold

hjelp

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

funnet ut at jeg er gravid og hvis alt går bra får jeg en liten bebis i mai, men greia er at jeg går siste år på bachlor graden min.

jeg har jo mest lyst til å fullføre (ferdi midt juni) men jeg studerer kreative fag så den mest hektiske perioden er mai juni, ingen fridager eller noe sånnt, men hvis jeg får det til, så ser jeg at noen her foreslår å melde seg opp til et annet fag,

men spørsmålet mitt er da, hva slags fag mener du? og når mna er ferdi med perm, kan man bare avslutte faget, eller MÅ man studere det man har meldt seg opp på..... og hva har dere tenkt å melde dere opp te da? hva er det som er vanlig å velge.

sorry dumme spørsmål, men vurderer dette stert (siden vi ikke er så pengesterke) og da må jeg forstå alt detta

takk på forhånd på respons

Fortsetter under...

Du kan melde deg opp i hva som helst:). Universitet eller høgskole:). Det spiller ingen rolle hvilket studie du tar:)

Så det du gjør til våren når søknadsfristen er, bare ta et studium, men pass på at det gir rett til 60 studiepoeng, altså et fulltidsstudium, så får du plass på dette til høsten. Du får et brev fra lånekassen om barn i studietiden som du fyller ut og da blir alt gjort om til stipend. Dette kan ikke sendes inn før etter at babyen er kommet.

Det er på skolen du søker permisjon fra utdanningen, og du behøver ikke å fullføre noen fag, ikke ta eksamen nå eller senere. Når du er ferdig med permisjonen så gjør du akkurat som du vil:).

Men siden du får barn i mai så har du krav på støtte i sommerferien fra lånekassen, sånn at du sender mail/ringer dem så du får beskjed om hvilke papirer som skal sendes inn.. Permisjonen begynner jo egentlig 3 uker før termin, Men selvom du får fødselsstipend fra lånekassen kan du følge utdanningen din på skolen og gjøre ferdig bacheloren din om du greier det. Men bare husk å søke deg inn på noe fra høsten av sånn at du har permisjon fra en utdanning der og.

Men kontakt lånekassen du siden du har krav på stipend på sommeren også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...