to søte små jenter Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Sist hadde jeg saueskinn fra barnas hus. Men nå kjøpte jeg skinn fra Ikea, syns det kjentes så deilig ut. Tenkte å legge en tynn, stor, glatt klut under pga hårene den første tiden. Har vasket skinnet og luftet det, men synes likevel det lukter litt sterkt av det. Har lest noen innlegg om at det ikke er anbefalt som soveskinn, men har ikke sett noe om det på Ikea sine hjemmesider. Så hva er fakta tro? Ellers noen med erfaring?
mamsen & guttaboys Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 vi kjøpte skinnet vårt på ikea til førstemann...brukte det i vogga. skal bruke det samme skinnet nå også... har vasket det og børstet det, så det ser helt nytt ut:) bruker en klut under hodet, så det ikke blir så klamt...og blir denne likedan som sin storebror,gulpes det en del:)
carina86 Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 vi har også kjøpt saueskinn fra ikea til andremann, men har ingen erfaring med det, da vi ikke har fått brukt det enda. hvorfor er det ikke anbefalt som soveskinn? tror ikke det er noe galt i bruke ikea saueskinnet
Gjest Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 hadde egentlig tenkt å bruke saueskinn fra ikea, men noen her påstår at det frarådes. Men finner som deg ingenting om det på ikea sine hjemmesider. Tenkte å vaske det med sånn spesialsåpe for ull og prøve. nå er jo ikke de lammeskinnene på barnas hus og sånt sååå dyre. får se hva jeg gjør, hva jeg gidder og hva jeg rekker...
lisamor83 Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 hvordan vasker dere saueskinnet? i maskinen?
pusseluskan Skrevet 9. september 2010 #6 Skrevet 9. september 2010 Vi har hatt saueskinn fra Ikea,har brukt det i spotsvogna.Syns det fungerte helt fint.Vi har vasket det i maskin med ullkur,fungerte helt fint.
blid frøken :) Skrevet 9. september 2010 #7 Skrevet 9. september 2010 Nå skal ikke jeg være " en bedreviter", men vi valgte å kjøpe på babyshop. Dette fordi mine svigerforeldre fikk beskjed på en saueskinnsykurs at de absolutt ikke anbefalte ikeaskinna til barn pga sterk bruk av kjemikalier i behandlingsprosessen.
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 9. september 2010 #8 Skrevet 9. september 2010 Jeg har hørt det samme som deg - septemberbaby - at Ikea selv sier at de ikke garanterer for sikkerheten mtp sterke kjemikalier som har blitt brukt under framstilling. Selv tenker jeg at det nok ikke vil skade under posen i en sportsvogn vinterstid - men jeg ville ikke plassert en helt nyfødt oppå det - kluter imellom eller ei.
soleia Skrevet 9. september 2010 #9 Skrevet 9. september 2010 På ikea her i bergen har eg sett plakat over saueskinna om at dei ikkje bør brukast til baby. Dette er pga kjemikalie som vert brukt i garveprosessen. Ville difor ikkje brukt det til soveskinn, men går nok an som underlag i vogna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå