Gå til innhold

Holdbarhet på morsmelkerstatning

Anbefalte innlegg

Her har mini blitt flaskebarn og det er mye nytt for mor... Vi skal ut på noe i dag som gjør at mini må spise ute. Kan jeg blande mme ferdig på flaske før vi drar ut, da vil det kanskje bli liggende i veska i 1-2 timer før spisetid.

Er jo livredd for¨å gi mini noe som har blitt dårlig...

Fortsetter under...

Ja sånn flaske har vi kjøpt og jeg tenkte å bruke den til oppvarmingen, tenkte mer på om jeg kan blande ferdig før vi går ut, på den flaska - og så sette inn den varmepatronen når mini skal spise.

Jeg synes det blir så mye styr med vannflasker og termoser og sånn, men gjør det selvfølgelig hvis det er fare for at melka blir dårlig ellers.

HI

Sjekk flaskeposten.org. Der står det meste du trenger å vite.

Jeg har hatt to flaskebarn og jeg har prøvd ut de fleste ulike metodene. Jeg tok vann på flaskene og pulver i sånne pulverbeholdere med tre rom (kjøpes på kolonial og barneutstyrsbutikker) eller urinprøveglass. Da var det bare å varme opp i micro og helle i pulveret. Jeg fant ut at de aller fleste steder har micro eller annen mulighet for å hjelpe til med oppvarmine. På tur ute gjorde jeg termostrikset som skrevet over. Litt mer å dra på men fungerer helt supert.

Blandet melk skal vel egentlig drikkes umiddelbart. Tenk på hvordan du selv vil drikke melken. Åpnet pose har holdbarhet på 3 uker.

Hei

Et tips er å kjøpe ferdigblandet nan på kartonger på 200 ml, vi benytter de når vi er på tur og pulver hjemme. Da er det bare å tømme oppi flaska og evt varme den (kan drikkes kald også om barnet godtar det).

Annonse

WÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!! Har åpnet pose bare holdbarhet på tre uker?!

Hvorfor i h********e§"p(¤&p(& ER DET INGEN SOM HAR SAGT NOE TIL MEG? :o

Jeg har gitt gullet fra samme posen i to mnd'er nå :(

Stakkars liten! *hiver posen*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...