Gjest Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 lillejenta på 3 uker har jeg ammet hver 1-2 time hele tiden siden fødselen.. helt til de siste dagene, hun spiser med 3-4 timer mellomrom.. Og godt fra hver 2 time på natta til kun EN mating på natta... Spørmålet er om jeg kan få mindre melk, virker som de er mindre, mindre spreng og kjennes ikke ut som det kommer like store mengder lengre... Har riktignok silikon, burde jeg pumpe innimellom amming for å holde produskjsjonen oppe? Eller har man nok, uansett om de slutter å spise mye på natt? Bekymra annenngangs ja... huff... Men takk om noen kan svare meg =)
Tantrum Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Vi er lagd sånn at tilbud passer etterspørselen, så det er ingen grunn til å få panikk. Om ungen er mett og fornøyd etter hvert måltid, har hun fått nok mat. At du har fått mindre melk er derfor ganske naturlig, men du har ikke fått for lite Snart kommer det et "økedøgn" og da maser hun etter mer mat og kroppen lager da mer melk. Silikon har ikke noe å si på hverken produksjon eller amme-evnen =)
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Jeg har også bekymret meg for det samme. Men hun er jo fornøyd. De spør etter mat når de vil ha. Grunnen til at puppene ikke kjennes så sprengt ut lenger er fordi de som regel er spreng de første ukene, for deretter å kunne virke slappe til tross for mye melk.
Cumulus har jente og gutt Skrevet 10. september 2010 #4 Skrevet 10. september 2010 Min lille store gutt på snart 3 mnd sover fra ca halv ti om kvelden til halv sju om morgenen uten mat. Og så spiser han bare fra ett brystet for måltidet om morgenen/formiddag. Har likevel nok melk Det er de første par ukene at brystene kjennes harde og svulmende, så går det seg heldigvis til og det betyr ikke at man har lite melk. Prevensjonseffekten kan bli redusert når man ikke nattammer, men ellers skal du bare nyte at du slipper å våkne så mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå