Gå til innhold

Ingen bekkenløsning= ingen rett til å klage..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare lufte noen tanker med dere.. Jeg er så fryktelig sliten om dagen har en krevende 1 åring som er hjemme med meg hver dag, han er mye sutrete og trenger å aktiviseres omtrent hele tiden. ( Har ikke fått bhg plass ). Itillegg har vi akkurat flyttet i nytt hus så her er det alltid noe som må gjøres.. Jeg føler meg nesten utbrent, føler kroppen er sliten etter svangerskapet som jeg hadde for ett år siden, masse vondt i underlivet og ryggen verker hele dagen..

Jeg får stadig spørsmål om jeg har fått bekkenløsning, men når jeg forteller at jeg ikke har det syntes de fleste at jeg er så heldig at jeg er så god form!!? For de hadde det jo så ille og derfor har jeg ingen rett til å klage osv... Er det bare bekkenløsning som er godkjent å ha vondt av?

Nå høres det vel ut som jeg er en veldig klagete person, men det er jeg ikke altså =) Men blir bare veldig forundret av at så lenge man ikke har fått konstatert bekkenløsning så betegnes man som i god form, noe jeg absolutt ikke føler om dagen =(

Hvordan opplever dere andre dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste her om dagen at bekkenløsning er noe av det verste man kan få i svangerskapet, så det er vel kanskje det folk tenker..?

Sliter med bekkenet selv, så jeg kan virkelig skrive under på at det er helt grusomt!

Men de dagene bekkenet er noenlunde kjenner jeg jo også at det er fryktelig tungt å være gravid allikevel. Magen - hele kroppen egentlig føles tung, det er slitsomt å puste, halsbrann, vonde kynnere, energien er på bånn, og ja, det er jevnt over slitsomt nå på slutten.

Er 33+6 i dag. Har en jente fra før som er 8,5 år og utrolig selvstendig, så jeg kan fint sitte i sofaen og allikevel ta meg av henne. (spille spill, kose, hjelpe med lekser, flette hår, osv..)

Er fantastisk glad for at jeg ikke har smårollinger som må underholdes. Bekkenløsning eller ikke!

Nei, jeg syns alle som føler seg sliten og lei nå skal få lov å klage litt. Det er også noe med det at store plager for noen regnes som små for andre, så det blir litt urettferdig hvis alle skal føle at de blir nødt til å leve opp til andres form, og hele tiden bli sammenlignet med hvordan andre har det/ har hatt det osv..

Ta hensyn til hvordan kroppen DIN føles du, og ikke bry deg med hva andre måtte mene. Det er tross alt kun hver enkelt av oss som kan avgjøre hvordan man har det.

Skrevet

Jeg har aldri vært gravid uten bekkenløsning, men har venninner som har vært det- og som har vært i kjempefin form. Tror desverre at når enkelte ikke har noen plager, så undervurderer de andres plager. Tenker at det kan ikke være så ille, liksom. Det opplevde jeg i første svangerskapet. Nå er jeg høygravid, 2 uker til KS, har ekstrem bekkenløsning, ligger for det meste i sengen. Har også masse kynnere, og vondt rundt omkring i ryggen, og er egentlig helt uten energi. Uff, det er tunge tider. Må jo bare bli bedre etterhvert.

Det er i hvert fall kjipt å føle at folk ikke tror på en, eller ikke bryr seg. Jeg er rett og slett veldig syk, men opplever likevel at en del ikke bryr seg,- som jeg kanskje hadde forventet det av. Vi lever nok i et ganske kaldt samfunn på mange måter.

Skrevet

forstår deg godt eg. har ei på 20 mnd å er gravid i uke 32. ho har bhg plass, men sambo jobber mye, så er mye alene med ho, hund,katt og kanin :) min datter og hunden er jo de som trenger å aktiviseres, å det tror jeg hadde vært tungt selv og eg ikke hadde hatt bekken løysing. (nå har jeg det så gale at jeg ikke klarer å gå) har krykkene stående, men ikke flink å bruke de. hehe.

men når de er små krever de mye aktivisering, og det er tungt å reise seg opp og ned fra gulvet og hele tiden være tilgjengelig, man blir jo større og tyngre og får tyngdepunktet en annen plass enn vanlig. så frostår godt at du er sliten :) de som ikke har opplevd det samme har ingen rett til å se ned på deg fordi du sier du er sliten, :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...