pifi med tre nurk Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 24 dager igjen til termin...merker tankene begynner å surre om hvordan fødselen vil bli denne gang..hvor lang tid vil det ta?. hvordan det vil bli å få en gutt...om det i det hele tatt er en gutt...osv osv..hehe.... Så mye rart man skal tenke på! Noen andre som tenker mye rart rundt fødsel nå som det nærmer seg??
Mamma min Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Det er nok helt normalt det der. Kverna går på høygir med alle slags mulige tanker og scenarioer. I natt drømte jeg at jeg fikk en gutt med rødt hår (hverken jeg eller far har rødt hår) og barnefaren hadde jeg aldri sett før, ha ha.
barbramamma Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Ja, jeg kjenner meg igjen. Har 32 igjen til termin men det er snakk om å bli satt i gang før tiden da barnet allerede veier over 3 kg. Venter en gutt denne gangen og klarer ikke helt og se for meg noe som helst. Andre mødre kjøper masse barnetøy jeg har vært mer opptatt av og pusse opp en babyvugge. I det ene øyeblikket føler jeg meg sterk i det neste hva er det jeg egentlig skal igjennom. Var på føden i går med enorme smerter og sterke kynnere. Det var da det begynte og gå opp for meg at dette er noe jeg gruer meg til. Tror ikke jeg klarer å føde uten smertestillende denne gangen. Synes og det er vanskelig og vite når det rier eller ikke. Begynner og bli lei av og skjekke åpningen. Ubehagelig. Moren min har født seks barn og hun kan ikke huske at hun gikk rundt sånn som meg. Hun har sikkert bare glemt det og de hadde ikke samme tilgang til føden som oss den gangen.
mamma-9 oktober-2010 Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Jeg er i uke 38 med termin 30.sept. så ikke langt unna deg. Har vært sykemeldt siden juni og er drittlei akkurat nå. Har litt kynnere som kommer og går men ikke noe voldsomme greier. Er annengangsfødende og jordmora sa sist at hodet satt nå så godt som bom fast, og det er jo bra! Skal på ny kontroll på mandag og spent. Ellers føles alt som et pes og nå orker jeg ingenting. Skulle vært og sett på noen gardiner for eksempel men orker rett og slett ikke. Energien er vekk... Så nå går dagene med til og følge 6 åringen på skolen og surre hjemme til han kommer hjem igjen. Og tankene rundt fødsel er der HELE tiden ja! Tenker masse på smertestillende, hadde epidural sist. Gruer meg endel og gleder meg innimellom også til dette bare kan sette igang så jeg blir ferdig...
pifi med tre nurk Skrevet 9. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2010 Jeg var på jordmorkontroll i dag og hun sa at hodet ikke er festet enda.. men at det er ganske vanlig for annengangsfødende at hodet ikke fester seg før fødsel... så nå har jeg begnyt å tenke på hva som skjer hvis vannet går uten at hodet er festet...og drømmer så mye syke drømmer om natten... ofte så heftige, fæle drømmer at jeg våkner og er helt oppkavet! Slitsomt... samtidig som jeg gleder meg veldig til å være ferdig, så er det litt trist at det går mot slutten og, hvem vet, kanskje dette er min siste graviditet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå