Snuppi06 Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Hei! Jeg tok silikoninnlegg & var forberedt på at dette ville skape problemer for ammingen. I begynnelsen gikk det veldig greit, men jeg måtte amme MYE. Etterhvert gikk vi over til en halv flaske på ettermiddagen, så jeg kunne få litt fri.... og nå er vi oppi en halv flaske på morningen, en halv flaske på ettermiddagen & en halv flaske på kvelden. Det er kanskje naturlig siden snuppa snart er 4 mnd. Men greien er at det er ikke noe hyggelig å amme henne lengre. Hun er SÅ utålmodig. Puppen går inn & ut av munnen hennes kanskje 30 ganger & hun hyler, før hun endelig begynner å suge & melken kommer. Jeg er helt avhengig av å bruke nesespray hver gang & jeg føler at jeg har mindre & mindre melk. Jeg har lyst å gi opp hele ammingen. Det er blitt sånn nå at jeg ikke tør å amme henne blant andre folk, det er liksom litt pinlig å amme et barn som bare hyler + å vise brystvorten til gud & hver mann. Og så synes jeg det er flaut å gi flaske, siden jeg har barn fra før, så må jeg liskom forklare at ....jo, jeg har silikon..... eller dikte opp noe. Føles helt feil det også. Jeg vet ikke hva jeg vil ha som svar, kanskje at å amme i 4 mnd er flott & at det er greit å stoppe opp??? Eller andre i tilsvarende situasjoner som har tips?? Jeg er bare litt lei meg akkurat nå & skulle ønske jeg ALDRI hadde vært så forfengelig den gangen & at melken sprutet ut...
Gjest Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Huff da, hadde jeg vært deg så hadde jeg rett å slett kuttet amming hvis ikke den hylinga og slitinga mange ganger før hun spiser ikke gir seg.. Jeg har også silikon, mini er kun 3 uker her å det går bra foreløpig... Men med første sluttet jeg amming etter 3,5 mnd pga mindre melk og urolig baby... Vet ikke om det var silikonen sin feil elr hva, men han sov bedre og klagde mindre ihvertfall... Får se hvor lenge det holder nå, håper jo å amme lengre enn 3 mnd... Men blir det bare slit å pes har ingen veldig godt av det... Du kan jo pumpe deg, å gi henne hva du har og mme i tillegg?
mammaløve Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Du trenger slett ikke å forklare folk hvorfor du eventuelt gikk over på flaske. Og det er forresten ikke sikkert at det er silikonen som er skyld i det hele heller! Har selv innlegg, og fått vite at lite melk eventelt vil være fordi jeg hadde så små bryst i utgangspunktet, ikke fordi jeg har silikon. De berørte ikke melkevevet ved operasjonen, og silikonen ligger bare under og løfter det opp. Regner med du har det på samme måte dersom du faktisk kan amme med innlegg.
Gjest Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Var den der til meg eller? Beklager om det var feil å forklare at min første var urolig og vi slet mye... derfor gikk vi over på flaske.. Jeg skrev ikke at det er silikonen sin skyld, men kan være? Ikke vet jeg, håper bare det går bedre denne gangen...
Tantrum Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Det er lettereå få melk ut av en flaske enn av et bryst, så de må jobbe mer med puppen enn med flaska. Det er derfor det anbefales å ventemed flaske til amming er etablert. Når hun får flasken i munnen renner melken med en gang, mens med brystet ditt må hun jobbe litt først Derfor blir hun utålmodig og sint. Om du vil fortsette ammingen, kan du jobbe litt med brystet før du legger henne til slik at utdrivningsrefleksen kommer i gang, eller legge henne mindre sulten til brystet slik at hun ikke er desperat sulten. Silikoninnlegg har INGENTING å si på evne til å amme, heller ikke på melkeproduksjonen. Du har silikoninnleggene BAK brystmusulaturen så den er ikke i kontakt medbrystvevet ditt. Om du vil gi opp ammingen helt, gjør det! Er ingen grunn til å stresse deg med dette og begynne med nesespray for å få melk ut. Jo mer du stresser og innbiller deg at du må ha nesespray og gule undikker på, jo mer pes blir ammingen. Amming skal være kjekt og lystbetont =) Barn vokser opp på MME oxo og de blir hverken værre eller bedre av det på noe som helst vis. Kos deg med babyen din!!!!
Belle85+Aprilgutt10+Maispire12 Skrevet 9. september 2010 #6 Skrevet 9. september 2010 Snuppi06: Jeg har det akkurat sånn jeg også, og jeg har ikke silikoninnlegg. Mini begynte da han var 4,5 mnd å bli vanskelig å amme. Han blir veldig utålmodig! Han rekker å bli sint før jeg har tatt fram puppen, når han får tak blir han sint for at det tar tid før melken kommer, når den kommer så kommer den enten for fort eller for tregt. Og gud forby hvis jeg skal prate samtidig som jeg ammer, da setter han øynene i meg og "kjefter". I tilleg skal han følge med på alt når han spiser. Forventer at puppen skal blir med når han snur hodet rundt. Så det er ikke enkelt å amme han akkurat! Nå er han 5 mnd og det går litt bedre. Har kjøpt nesespray og det hjelper litt. Når vi er hjemme pleier jeg å ha det stille rundt oss når vi ammer. Noen ganger legger vi oss i sengen og koser oss. Når vi er ute er det litt værre. Da er han så nysgjerrig at han vil ikke ha pupp selv om han er sulten og når jeg prøver å gi han det så hyler han, men har funnet ut at er han sulten nok så spiser han. Og er vi på besøk hos noen så setter jeg meg på et annet rom. Pleier også å pumpe meg å ha med på flaske hvis jeg vet jeg skal noen plass med han der det kan bli litt problem. Er man på kafe el.l så kan du jo kanskje sette deg på do å amme henne? Har ikke prøvd det selv, men kan jo være en ide. Eller ha med flaske og si det som det er til folk; at hun er alt for nysgjerring til å ta pupp når dere er ute blandt folk. Tror iallefall de som har hatt baby selv har vært bort i det og skjønner det. Eller så kan du drite i hva folk mener! De har ikke noe med det uansett Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå