Gå til innhold

Nyfødt bilde i avisa

Anbefalte innlegg

Det blir jo publisert i dei fleste lokalaviser av dei som er fødde på sjukehus. Tenker at det er viktig at folk blir oppmerksom på at heimefødsel er eit alternativ og ein måte å gjere det på er å sende inn bilde av den nyfødte og skrive tydeleg at fødselen foregikk i heimen. Gjorde ikkje det med mi nr to som vart fødd heime og angrar litt på det. No blir det sjukehusfødsel på meg...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142299744-nyf%C3%B8dt-bilde-i-avisa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg Efua. Vi satte inn annonse både i lokalavisa i hjembyen min, samt Aftenposten. Vi skrev at lillebror ble født hjemme hos oss i en flott hjemmefødsel :)

Vi har fått mange positive tilbakemeldinger i ettertid. Jeg tenker også at det er viktig å bevisstgjøre folk på at hjemmefødsel absolutt er et alternativ.

Enig med du! Vi planlegger hjemmefødsel, om alt går som det skal så skal vi sende inn bilde til lokalavisene der jeg og mannen kommer fra, og kanskje til og med en av de større avisene. Det er viktig å få frem at det finnes alternativer til sykehusfødsel, og at det er flott å kunne føde hjemme :)

Kjempesmart!

Vi sendte bare ut meldinger til venner og kjente at tulla vår var født hjemme på badet, og da begynte det å versere de villeste rykter om styrtfødsel, at vi ikke nådde sykehuset (som ligger 30 minutter unna), og det ene med det andre...

- Og fødselen min tok 11 timer, så noen styrtfødsel var det hvertfall ikke! Hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...