Grateful mom Skrevet 9. september 2010 #1 Skrevet 9. september 2010 Hei! Jenta vår sover veeeeldig lite syns jeg, men nå sammenligner jeg med førstemann da... Prøver å få henne til å sove (med god hjelp av pupp) til ca 9. Deretter sover hun ikke før rundt 12 - dersom jeg tilrettelegger og f.eks går en god tur med vogna. Da kan hun sove rundt 1-3 timer alt ettersom dagsformen... Hadde jeg ikke gått tur med henne tror jeg hun kunne vært våken... Etter denne luren kan hun være mer eller mindre våken fram til kvelden når hun skal legge seg, kun avbrutt av små powernaps i armene våre. Våkner garantert når vi legger henne ned, så vi er liksom "nødt" til å bære henne om hun skal få sove. Så, kan jeg kanskje legge henne i 9 tiden igjen på kvelden... Vet ikke helt om jeg skal si at hun sover rundt, for hun sover vel egentlig hele natten - avbrutt av varierende antall med foringer. Aner ikke hvor ofte for hun sover inntil meg, siden hun nekter plent å ligge i vugga si. Da våkner hun bare etter 5 min.. Men jeg pupper henne altså bare videre dersom hun våkner, så sovner hun igjen.. noen ganger spiser hun kanskje et par ganger om natten, andre ganger opp til 4-5... Er ikke dette veldig lite søvn totalt sett for en så liten baby?
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Har det akkurat likt som deg! Gutten min er nå 8 uker og har vært slik hele tiden. Innimellom kan han sove hvor som helst hele døgnet, men det er for å ta igjen litt søvn tenker jeg. Ellers vil han heller ikke sove for seg selv. Han må enten sove på fanget eller i vogna med tur-gåing. Han kan være våken fra 1-23 på kvelden, men er da en god del sutrete på ettermiddag/kveld. Har begynt å gi mme (collett) 2 gng til dagen og det har hjulpet noe (sover 2-3 timer mer om dagen) han sovner stort sett til puppen om kvelden mellom 22-24 og sover frem til 7-halv8 på morgnen avbrutt med fra 2-10 amminger. Har 2 barn til, og de var enda mer våkne, sov kun halvtimer om gangen. Tror bare at noen barn sover veldig lite.
mammaløve Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Som å lese om oss! Men her blir småen tydelig trøtt i løpet av dagen, siden han er så urolig. Spesielt på kvelden. Sover bare i vogna, men jeg klarer rett og slett ikke å gå tur 3X3 timer hver dag. Prøvd å gå han i søvn i sjal, men da våkner han når jeg legger han ned... Hjelpes...heldigvis sover denne karen godt om natta fra ca kl 22, amming rundt 3-4 og klokka 6-7. Men så er han virkelig våken da fra klokka 9 om morgenen....
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Orker heller ikke tur gange 3 hehe. Prøver å rugge han i søvn i vogna inne nå da han har sovet meget dårlig i natt, men hører han våkner igjen nå som jeg stoppet... jaja...
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Sånn er vesla her også. Trodde det skulle gå seg til, men nå er hun snart 4 mnd så tenker dessverre jeg bare må innstille meg på at det fortsetter sånn. Veldig slitsomt, og så uforutsigbart, kan ikke ta seg en dusj eller legge seg nedpå litt selv, for plutselig er hun våken igjen... Reiser til Tyrkia på lørdag, og må si jeg gruer meg, for hun sover jo ikke på dagen... Hun har lenge sovet veldig godt om natta da, sovner som regel igjen når hun har fått mat på natta. Folk sier at jeg da bare må være så fornøyd med det, men jeg kunne faktisk heller tenkt meg og å ammet et par ganger til på natta hvis hun da til gjengjeld sov mer på dagen.... Det er helt utrolig hvor utholdende hun kan være, ligger i vogna og er så trøtt som bare det, men griner og bruker ufattelig lang tid på å sovne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå