Gå til innhold

Here I go again, ny graviditet, what to feel...?

Håpet ble virkelighet!

Anbefalte innlegg

Positiv test nå, dvs 4+1 i dag såvidt jeg vet. Er litt sånn jippi, ojsann, såpass, huff da akkurat nå. Begynt på Crinone og albyl-E og får vel melde fra til gynekologen min etterpå. Går på jobb som vanlig denne uka så får jeg vurdere i helga hva jeg ønsker videre. Er fryktelig usikker på om det er lurt å jobbe som vanlig eller hvile så mye som mulig. Prøvde sykemelding til uke 11/12 sist, men det gikk galt i uke 15 da jeg var tilbake på jobb (tror ikke det var grunnen til MA`en altså...)

Ble fryktelig trøtt og uvel av crinonen sist, får se ann formen litt!

Detta blir en litt rar dag tror jeg, hei og hå!

Fortsetter under...

ååå jeg ønsker det så masse lyke til !!! og gratulerer og krysser fingrene:-)

synes alikevel du skal kontakte legen med en gang å bli sykemeldt, tror de gjør det med en gang hvis du har hatt 3 eller flere aborter på rad, godt å vite at man gjorde alt man kunne for at det skal gå bra :-)

har du vært igjennom utredning før du ble gravid nå? jeg venter på utredning, men vet ikke om jeg klarer å vente på å bli gravid igjen....

sjønner d er mange tanker som går , håper dagen din blir fin alikevel...

klem

Du skal føle deg glad, for dette er en gladnyhet - gratulerer! :) Dette er første skritt på veien for å få baby - uten svangerskap, ingen baby. Jeg skjønner at det er med blandede følelser du tester positivt, slik var det for meg også, men den som intet våger... Håper så inderlig at det er din tur denne gangen - lykke, lykke til. :)

Du får la det synke litt inn før du tar stilling til sykemelding. Fordelen med å gå hjemme er at man gjør alt som står i sin makt for at det skal gå bra, ulempen er at man blir helt koko i hodet av å gå hjemme og bare tenke på graviditeten. Men ofte er man jo kvalm eller liknende i tillegg i første trimester, og da har man ikke noe valg...

Her i huset har jeg endelig begynt å få små doser med fritid igjen, og tid til korte stunder med internett, og da kommer jeg til dere - jeg har ikke glemt dere fordi om jeg (foreløpig) er i mål! :) Det er godt å ha lagt den vonde tiden bak seg, men herlighet så slitsomt det er å være spedbarnsmamma. Håper du er like sliten som meg om et års tid... ;)

Hei igjen!

Kommet meg greit gjennom arbeidsdagen, vært på tur med 15 barn derav 4 bleiebarn og bare vært 2 voksne så da går det i ett! Har fått time hos gynekologen min allerede på mandag, ikke det at hun får gjort så mye til eller fra allerede nå, men. Mulig jag tar en tur til fastlegen etterpå også for å diskutere sykemelding. Er ikke sånn at jeg får den servert automatisk nei, men må nok be og argumentere for den...

Har tatt diverse blodprøver og en sjekk av livmoren innvendig som utredning, alt ser fint ut. Det ble også tatt kromosomtester av mannen og meg i august, men de tar det måneder å få svar på.

Ble veldig trøtt og småkvalm av crinonen sist, så det kan nok tenke en sykemelding presser seg på uansett! Har jo ønsket å bli gravid ja, for som du sier Erle, ingen graviditet - ingen baby! Føler meg kanskje litt rolig og "likegyldig" akkurat nå...

Koselig å høre at du koser deg hjemme med minstejenta, man må vel nyte ro og stillhet når man kan!?

Hurra! Gratulerer med graviditet! Here I go again ja... Kjenner til den der.

Du får ta en dag av gangen og håpe på det beste. Kan ikke gjøre stort mer enn det, selv om jeg vet det ikke går...

Men en dag må det jo gå hele veien ikke sant? Om du kan få sykmelding er jo det topp om du ønsker det. Her i øst er det ikke mulig å få ut 100% sykmelding - bare 50 % og det kan bare skape mer stress.

Jeg har totalt angst. Er ca 5+5 i dag og har veldig vondt i magen. Og det er ikke positiv smerte. Så jeg fryker at dette ikke går nå heller. Men ikke blod ennå så jeg har en fortsatt ett bitte lite håp.

Lykke til igjen håp i 2010. Jeg håper dette er din tur.

Klem fra meg

Annonse

Vi tusler en dag av gangen ja, ikke stort mer vi kan gjøre enn det, ingen kan gi oss noen svar eller garantier uansett. Som du sier Luddes mamma, en dag må det jo gå hele veien får vi satse på og det er jo derfor vi fortsetter å prøve!

Så du venter til du er en uke lengre på vei da for å finne ut om det er noe liv i magen? Huff for en påkjenning du går gjennom, krysser fingre for deg alt jeg har. Så lenge håpet lever får vi fortsette å tro! :o) Lykke til!

Gratulerer - dette skal gå bra!!!!!

Er selv ganske så nevrotisk på 4+3.....er veldig glad men også vanskelig å tenke at dette går bra....selv om det er utrolig viktig at vi holder motet oppe og har trua på den lille spiren som vokser for hver dag...den trenger at vi tenker gode tanker og prøver å glede oss=) Disse første ukene er jo ganske ille for en har gjerne ikke sagt det til så mange og det tar jo noen uker før man blir sikker.....venter på brev fra IVF-klinikken for oppfølging med UL, tror ikke det bli før etter neste uke....mine "kritiske uker" er 7,8 og 9 så får bare holde ut=) Krysser fingrene for oss!!!!!!!

Åhhh tvi tvi til dykk alle saman som går der i dei første vekene. Eg var totalt ute og frynsete i kantane. Klarte ikkje å tru det skulle gå bra. Vanen var jo blitt at det gjekk gale. Fekk Klexane, og det kjendest såå godt å kunne setje den sprøyta og gjere noko med situasjonen i ventetida. Tok også akupunktur - dels for å roe psyken og dels fordi det kunne bidra til å forsterke.

Sjukmelde meg 60% for å kunne ta hensyn til meg sjølv utan å gå på veggane av nervøsitet. For meg var det eit flott kompromiss.

Idag har eg 100 dagar att til termin!!!!! Tar framleis blodfortynnande sprøyter kvar dag.

Hald motet oppe.

God søndag damene!

Har nok fortsatt ikke helt gått opp for meg dette ennå, men... Time hos gynekologen imorgen tidlig, 4+5 da. Etter at jeg fikk brev om forhøyet TPO etter en blodprøve jeg hadde tatt er jeg spent på hva hun kan si om det og annet.

Har nok også bestemt meg for å jobbe som vanlig inntill videre. Forteller mine kollegaer som har fulgt meg gjennom hele prosessen de siste 2 årene om nyheten slik at jeg får forståelse hos de. Får se hvordan det føles gjennom en hel arb. uke nå og vurderer etterhvert.

Håper dere har en fin helg alle! Klem

• 3 uker senere...

Heisan håp i 2010!

Skriver under på den overskrifta di. Det var nesten så jeg kunne skrive den selv.

Men når det er sagt - gratulere med graviditeten. Veldig glad på dine vegne. Vi får følge hverandre i desse lange uker frem mot da det blir litt mer sikkert. Og til vi kan begynne kjenne liv. Tenker selv at da må ting bli litt lettere..

Vi "snakkes" senere:-) Ha en fin dag

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...