♡ Jersey ♡ Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Jeg har vanligvis EL på dag 13, men sist måned kom TR litt vel tidlig! Denne måneden fikk jeg EL i følge ladycomp igår på dag 13... CB eggløsningstester derimot har enda ikke gitt meg smilefjes! ....siden jeg ikke har vært flittig bruker av ladycompen de siste månedene, har nok CB rett, men allikevel litt rart ikke sant? Temperaturen min steg mye til idag, men allikevel neg CB test! Mannen er bortreist og kommer hjem imorgen kveld, så det blir spennende å se! Kanskje ikke jeg får EL denne måned?? noen med erfaring???
~Månestråle~ Skrevet 9. september 2010 #2 Skrevet 9. september 2010 Temperaturen er lett påvirkelig av ytre faktorer og kan svinge veldig. Er det sånn at du har hatt en dags temperaturøkning, eller har du hatt økning og økningen har vedvart over flere dager? Ut i fra hva du skriver, så ser det ut som du har hatt temp-stigning kun 1 dag og det er for tidlig å si at det var EL. Jeg har brukt babycomp tidligere, over flere måneder og erfaringen min er at om man ikke bruker den riktig så kan man fort få misvisende resultater. Så, hvis du har målt temp til rett tid, innen rett intervall og du har hatt vedvarende tempøkning, så er det dette som er rett. (forutsatt rett bruk) Tempen er det eneste som kan fortelle deg at du har hatt EL fordi kroppen ikke starter med å produsere progestron før EL er overstått, og progestronet er det som gjør at tempen stiger et hakk. Du kan ha misset LH-stigningen på CB-EL-test, og derfor ikke får smil. Dette LH-vinduet er veldig kort, så det er mulig å ha EL uten at testen fanger det opp. Det er også mulig å få smil, uten at man får EL. Derfor er rett bruk av måling av basaltemp den eneste hjemmemåten å vite med sikkerhet at du har hatt EL Det vanligste rådet er å betrakte seg selv som fruktbar frem til man ser et vedvarende temperaturskifte.Lykke til!
♡ Jersey ♡ Skrevet 9. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2010 Tusen takk for svar, Månestråle! Idag på dag 15 fikk jeg smil fra CB testen! Ladycompen hadde steget utterligere 0,20 grader idag! Virker som jeg kan nærme meg noe da kanskje?? Hvor lenge er jeg fruktbar nå da? Har ikke kjent eggløsningen ennå, slik jeg gjør veldig ofte, men tror jeg hadde litt EL-slim igår kveld. Aldri sett etter det før, men utrolig hva man blir oppmerksom på når man dinghler rundt her inne , he he Mannen kommer hjem seeent ikveld.... Håpe håpe!
~Månestråle~ Skrevet 9. september 2010 #4 Skrevet 9. september 2010 Bare hyggelig! Hvis du har fått smil i dag morges får du mest sannsynelig EL en eller annen gang i løpet av det neste halvannet døgnet, så kast deg over mannen så fort han kommer inn døra hehe. Siden egget kun lever i ett døgn er du bare fruktbar frem til dagen etter EL er overstått. Det vil si at den dagen tempen stiger, er dagen etter EL, slik at den dagen er du neppe fruktbar lengre. Ladycompen vil lyse når EL har vært. (regner med at den er helt lik babycompen) Men måler du riktig? Synes de temperaturene dine svinger ganske mye? Prøv å føre inn temp.målingene dine inn på www.fertilityfriend.com sammen med resultatene fra EL-testingen, så hjelper den deg med å tolke resultatet
♡ Jersey ♡ Skrevet 9. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2010 Jeg tror jeg måler riktig! Brukte den som prevensjon i 3 år før jeg ville bli gravid, og da smalt det på et bittelite forsøk. Nå derimot, har jeg ikke brukt den daglig på evigheter. Glemmer jo å ta den før jeg jumper ut av sengen på morgenen,..... Så nå har jeg litt av og på målinger. Den siste uken har jeg vært flink. Tipper den gir meg EL på dag 13 av gammel vane. Var da jeg hadde den alltid før jeg fikk barn. Det kna jo ha endret seg! Kjenner at jeg har EL nå, så når min kjære kommer hjem sliiiiiten kl 23, så skal jeg forføre han som best jeg kan! he he... Håper EL varer til imorgen da, slik at vi får et realt forsøk denne måneden! :-) Skal jeg ta EL test imorgen også??
♡ Jersey ♡ Skrevet 9. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2010 Glemte en ting: Er enig i at det er litt rart at tempen steg sånn imorgens! Stiger den ikke før EL?
Petrine +spire=❤ Skrevet 9. september 2010 #7 Skrevet 9. september 2010 N bruker jo jeg babycomp. Når jeg har testet etter el, viser de el i 2 dager på meg. Dag 2 er den babycompen har bekreftet. Så her stemmer det godt overens
♡ Jersey ♡ Skrevet 9. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 9. september 2010 Altså burde min ladycomp vist EL imorgen om den ikke hadde vært så dum å vise meg det for 2 dager siden? Da jeg hadde negativ CB EL-test?
Petrine +spire=❤ Skrevet 9. september 2010 #9 Skrevet 9. september 2010 Den kan endre på det.. Er det som er litt dumt med disse pfc-maskinene. De forteller deghva og når etter at det hele er over.. Derfor bruker jeg el-tester i tillegg. Som forige mnd: Da antok BC el 18, men i ettertid ble den bekreftet til den 15.
♡ Jersey ♡ Skrevet 9. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 9. september 2010 Ah... sånn er ikke ladycomp. Den endrer seg ikke.... forhåpentligvis ville den gjort det denne måneden?! Jeg skal stole på CB og ikke på LC ikke sant??
Petrine +spire=❤ Skrevet 9. september 2010 #11 Skrevet 9. september 2010 Er den ikke?? Så teit da. BC er sånn ihvertfall. Jeg ville nok stolt på CB ja.
♡ Jersey ♡ Skrevet 9. september 2010 Forfatter #12 Skrevet 9. september 2010 Hyggelig å "se" deg igjen forresten! Når hadde eller har du EL?
Petrine +spire=❤ Skrevet 9. september 2010 #13 Skrevet 9. september 2010 Takk det samme =)) Begynte å teste etter el i dag Neg, men regner med den kommer mellom 12 og 15 sep. =) Nå blir det nok en spennende runde! Regner med at IKM er rundt 28. sept. Når har du IKM?
♡ Jersey ♡ Skrevet 9. september 2010 Forfatter #14 Skrevet 9. september 2010 Om jeg har EL idag, så har jeg IKM torsdag den 23!! Og nå er mannen på vei hjem! he he... ringte akkurat!
Petrine +spire=❤ Skrevet 9. september 2010 #15 Skrevet 9. september 2010 Weee jippi =)) Jeg vet hva dere skal gjøre i kveld. Nananananana hehehe =)) Da ligger du 5 dager før meg =)
♡ Jersey ♡ Skrevet 9. september 2010 Forfatter #16 Skrevet 9. september 2010 Hahaha, håper han er klar for det og at egget er på plass! Har en liten følelse av at EL er på hell, men men.... Worth a try! He he he.... Ganske komisk samtale dette her! ...og sist gang lå du før meg tror jeg!?!
Petrine +spire=❤ Skrevet 9. september 2010 #17 Skrevet 9. september 2010 Hehehe ja det kan du si ) Ja gjorde det, men når TR lot vente på seg blir jo alt forskjøvet deretter Men men, nå er vi igang igjen =)) Han MÅ jo bare være klar for det Du får hoppe på han hehehe. Masse lykke til!! Vi prates nok underveis denne gangen også =)
♡ Jersey ♡ Skrevet 10. september 2010 Forfatter #18 Skrevet 10. september 2010 Rare greier det her! Som jeg tenkte, ser det ut til at EL var onsdag kveld og frem til igår kveld i 20 tiden. Kjente tydelige tegn da og mener jeg hadde ELslim på onsdag kveld. CB testen viste derimot positiv på torsdag morgen, og ikke idag fredag! Følte sjansen var over igår kveld sent, og det var den nok da! jaja, neste måned = bedre lykke!
♡ Jersey ♡ Skrevet 10. september 2010 Forfatter #19 Skrevet 10. september 2010 Rare greier det her! Som jeg tenkte, ser det ut til at EL var onsdag kveld og frem til igår kveld i 20 tiden. Kjente tydelige tegn da og mener jeg hadde ELslim på onsdag kveld. CB testen viste derimot positiv på torsdag morgen, og ikke idag fredag! Følte sjansen var over igår kveld sent, og det var den nok da! jaja, neste måned = bedre lykke! ...Og LC viste lav temp idag! Så det var vel tegn nr 2!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå