Gå til innhold

Hikking og plassering i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 39 og jordmor fortalte at hode hadde festet seg på siste kontroll. Men så blir jeg litt usikker, når jeg kjenner hikking i magen er den sterkest veldig høyt opp, vil ikke det tyde på at det er der hode ligger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm...litt usikker her...jeg trodde også at hikkingen kjennes best i hode/bryst-regionen til babyen...? Jeg kjenner hikkingen langt langt ned-og lillegutt ligger med hodet ned..

Skrevet

Jormor sa til meg at der du kjenner hikkingen, er ryggen til baby. Noe som kan stemme godt på meg da baby har festet hodet og jeg kjenner hikkingen mest på siden, ved navel høyde... er 39+5

Skrevet

Min lillegutt ligger med hodet ned og har gjort det en stund. Er nå uke 33+1, nei 2 faktisk, der var kl over tolv ;) Jeg kjenner hikking på siden av magen, i navlehøyde. Og jeg kjenner rompa hans like ovenfor, så da kommer nok hikkingen fra ryggen.

Skrevet

er 33+4 idag og kjenner hikkingen sterkest i nedre del av magen....hele magen "dunker" når babyen hikker, men er som sagt sterkest i nedre del!

Babyen ligger med hodet ned.... :)

Skrevet

jeg også er veldig usikker på dette. Jeg var på kontroll hos jordmor i uke 33 og da sa hun at babyen lå med hodet ned. en uke senere var jeg på ul og da var det rumpa som lå ned så her er det sjekk nå snart selv om jordmor igjen tror hun ligger med hodet ned. Ingen sjanse her gitt i og med at hun kan ha tatt feil sist. Legen trodde også at hun lå med hodet ned når han kjente før han satt på ul apparatet... hehe Vil ikke gå imot noen setefødsel uten å vite det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...