Gå til innhold

Hvor lenge etter SA er grav.testen positiv? Og har det noe å si for når neste EL kommer?

vims81 m/♀08 ♥♂11♥

Anbefalte innlegg

Er på dag 13 i dag fra blødningene startet, siste dag med blødning var 4 dager siden. Testet knallpos på g.test 6 dager etter, 10 dager svak positiv. Deretter testet jeg med EL-tester siden jeg gikk tom for g.tester og har på dag 11,12 og 13 fått pos. test. Kan hcg henge såpass lenge igjen når testen for 3 dager siden var svak?? Var til etterkontroll i går og alt så fint ut på UL.

Og begynner ikke kroppen å produsere nye egg før alt hcg er ute av kroppen, sånn at jeg må belage meg på å vente flere uker til før EL kommer?

Fortsetter under...

Hei. Hvor langt var du på vei når du mistet da? Jo lenger man er på vei da tar det gjerne før EL kommer. Jeg TROR at eggløsning først vil komme tidligst ca. 2 uker etter at hcg er ute av kroppen. Jeg hadde en MA i uke 10 (utskraping) og da tok det 3 mnd før jeg fikk tilbake vanlig mens iallefall. Og da var graviditetstestene positive i laaaang tid. Nå har jeg hatt en kjemisk graviditet/tidlig SA hvor jeg blødde i 5 dager og hcg var ute av kroppen etter like lang tid. Jeg tipper iallefall at de positive el-testene du har fått nå er positive pga hcg, som ikke er helt ute av kroppen din.

Er visst en tålmodhetstest dette her ;) Lykke til!

Jeg tenker også det, at de har vært pos pga fortsatt hcg i kroppen. Har siden p-pilleslutt hatt EL rundt dag 20 så hadde vært veldig rart om syklusen plutselig skulle bli såå kort og det rett etter en SA. Var 6+3 denne gangen, sist var jeg 6+2 og da fikk jeg EL på dag 29. Om det gjentar seg denne gangen, så er det fortsatt leeenge igjen..

Tålmodighetsprøve er det absolutt, særlig når den ene etter den andre dukker opp som gravid rundt omkring :)

Da har du hcg i to uker etter en SA og så EL to uker etter der igjen (tilsammen én mnd ca.). Høres logisk ut. En mnd føles så uendelig lenge når man prøver...puh... Når spiren sitter skal du se det ikke lenger spiller noen rolle når det har skjedd... om det er en mager trøst :)

Jeg fikk positiv graviditetstest frem til 14 dager etter min MA i uke 10, hadde EL to dager etterpå og fikk mens 27 dager etter MA. Fikk også målt HCG på den 14. dagen, da lå det på 10 så det var nesten helt ute av kroppen.. spurte også legen om dette, hun sa at det ikke var noen sammenheng mellom hvor lenge man får positiv test og hvor fort kroppen kommer i gang med EL igjen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...