To tette og ei badehette ;) Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Legen sa at hun såvidt hørte noe, men for sikkerhets skyld så ville hun at gulljenta mi skulle inn til UL for å sjekke hjertet. Hun forsikret meg at dette mest sannsynlig ikke var noe, og at dette evt hullet kanskje allerede ville være lukket inne UL var. Jeg fikk brev fra sykehuset hvor det stor at dette ikke var en hastesak. Dette ble jeg glad for. Vil jo helst at saken skal være så liten som mulig. Jenta mi er god og kraftig og veldig flink for alderen. Hun er nå blitt 4 mnd og i neste uke skal hun på UL. Jeg har hele tiden tatt det med ro, men i kveld så begynte jeg å lese på internett om dette og da ser jeg jo at det er vanlig med operasjon og greier. Kjenner jeg blir helt dårlig i magen. Ouff.. stakkars lille jenta mi. Håper at hullet har grodd til UL neste uke. Noen som har opplevd lignende? Hilsen en bekymret mamma.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Legen min oppdaget at jeg hadde en bilyd på hjertet da jeg ble gravid. Hun henviste meg til en hjertespesialist og jeg fikk tatt en ultrayd av hjertet. Det var en liten klaff eller noe jeg hadde som lagde denne lyden, men det var visst ikke farlig i det hele tatt. Jeg husker ikke alt han fortalte. Men en bilyd skal alltid sjekkes opp hvis det blir oppdaget, fordi det også kan tyde på hjertefeil. Det er jo spesielt viktig for de søte små, mener nå jeg, de er jo under stadig utvikling!
Frøken B ღღ Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 Jenta mi har en bilyd på hjertet. Det ble først oppdaga når ho var et par dager gammel og sjekka flere ganger frem til vi reiste hjem (vi var på sykehuset i to uker). På legekontrollen før hjemreise så mente legen at han hadde merka så god bedring på denne bilyden at han mente det ville gå seg til og ikke utgjorde noe fare. Det skulle selvfølgelig sjekkes på legekontrollene på helsestasjonen. Legen på helsestasjonen mente at det ikke kunne være mye bedring og vi ble derfor henvist til kontroll på sykehuset. Den kontrollen var når ho var 4 måneder. Vi har enda ikke vært på den kontrollen, har fått time nå den 15. Da er det vel ei uke til ho er 8 måneder. Ting tar tid. Men, jeg har fått forståelse av at dette ikke er noe som er farlig, i hvertfall ikke på dette stadiet i livet. Håper ikke legene har lurt meg.
Babyønske �� Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Gutten min fikk påvist bilyd på hjerte på 6 mnd kontroll. Også veldig svak, og legen var ikke sikker, men syns det var best det ble sjekket skikkelig. Var på UL når han var 8 mnd, og han hadde da en bitteliten lekkasje på en hjerteklaff. Helt uproblematisk og ufarlig. Det er ingenting som vil bli gjort noe med, fordi et inngrep kan innebære større risiko enn det er å leve med. Mest trolig vil han vokse det av seg. Vi skal få oppfølging, først etter 1 år(som er nå snart) og deretter ved behov, alt etter hvordan det retter seg. Godt mulig det allerede har lukket seg, og da er det ikke mer å tenke på. Det er veldig mange som har bilyd på hjerte og som lever helt normalt, mange vet ikke engang om det, eller de har rett og slett glemt det fordi de fikk det påvist en gang som ung. Når vi fortalte til folk at han hadde bilyd på hjertet, så fikk vi høre fra veldig mange at det hadde visst de også, eller barna deres eller andre kjente. Så det er altså veldig vanlig. Lykke til, det går mest trolig helt fint :-)
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 9. september 2010 #5 Skrevet 9. september 2010 Sønnen min hadde også det. Det ble veldig avdramatisert av legen, som sa det var helt vanlig og at de vokser det av seg. Han var til ul for det, husker ikke om han hadde det da også, men det ble ihvertfall borte slik legen hadde regnet med.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 9. september 2010 #6 Skrevet 9. september 2010 Jeg fikk beskjed om dette da mini ble født. Han hadde en bilyd på hjertet. Det ble tatt ultralyd av hjertet og det viste seg at det var hjertet som pumpet blodet for raskt til den ene lungen, derfor laget det er sildrelyd. På 3mnd kontrollen var denne helt borte:D jeg og hadde bilyd på hjertet. er veldig vanlig at babyer har dette.Hadde det vært nødvendig med operasjon hadde du nok fått beskjed om dette rimelig raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå