Alyssa Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Vi har prøvd å bli gravide i over et år nå, og jeg begynner å bli veldig utålmodig. Har vært gravid en gang i løpet av denne tiden, hadde en MA i uke 12. Har nå begynt på eggløsningstester og funnet ut at lutealfasen er på 9-10 dager. Har kun lest litt om dette på nett, men dere som kan mer om det; er det stor sjanse for at jeg ikke vil bli gravid pga dette? Og hva kan jeg i tilfelle gjøre? Lest noe om vitamin B6, B12 og vitamin E?? Skulle ønske jeg kunne fått litt regelmessig oppføgling av noen som har peiling. Men jeg vil vel ikke bli henvist til noen spesialist, eller fått tatt noen prøver eller noe så lenge jeg tross alt har vært gravid i løpet av det siste året? Noen privatpraktiserende man i tilfellet kan gå til? I tilfellet hva slags spesialist anbefaler dere? Denne prøvingen begynner virkelig å gå innpå meg, frustrert og veldig lei meg..
~Månestråle~ Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 For det første, du har jo vært gravid, det betyr jo at det har holdt tidligere Jeg er ingen ekspert, men jeg har lutealfase på10-11 dager, og min gyn sier at det er mer enn bra nok. Han sier at egg som fester seg på dag 7 eller senere går det ikke bra med uansett, så om det fester seg mellom dag 3-6 så er 9 dager mer enn godt nok. Jeg tror problemene starter når man er under 9 dager Skjønner veldig godt følelsen du sitter med. Selv sluttet jeg på p-piller i november 2008 og har siden september 2009 prøvd med alt som er av hjelpemidler (temping, el-tester, CBFM osv osv) Har vært gravid en gang som endte i EXU og siden har det ikke skjedd stort. Det er grusomt frustrerende. Dessverre er vi mange som har det slik. Du kan be fastlegen din henvise deg til gynekolog så kan du få litt undersøkelser og en som er ekspert på området til å følge deg opp Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå