Mamma`n til <3<3<3 Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Er kanskje litt utålmodig, men når kommer virkningen? Kommer ca 20ml pr pumping nå.... og hvor lenge bør jeg pumpe pr pumping?? Sliter med melkeproduksjonen pga må gi tillegg til jenta som er 5 uker og hjertesyk.....
L&M Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Viss det er syntocinon du har fått, skal virkningen komme etter 5-20 min. Men den hjelper kun på utdrivingseffekten, ikkje sjølve produksjonen. Så du vil merke at melka kommer lettare. Kor masse som kjem kvar gang vil jo komme an på når du pumpa/amma sist og kor stor produksjon du har. Dei seier at du har produsert 50 % når det har gått en time og så ca 70 % når det har gått to. Viss du tar deg en tur innom ammahjelpen.no finner du svar på dei fleste spørsmål ang. amming og pumping. Der kan du også komme i kontakt med ammehjelper du kan ringe og snakke med. Men når det er sagt skal du vere stolt over å få ut 20ml! Når eg styrte med det når jenta mi var så lita kom det kanskje 10 ml og kanskje 60 ml, varierte veldig. Men alt du får ut hjelpe jenta di! =) Det eg gjorde var å pumpe meg først, så la eg ho til på det brystet eg hadde pumpa slik at det vart skikkelig tømt, då kjem produksjonen orntlig igang. Håper du forstod noke av det eg skreiv, vart litt rotete... =p Lykke til iallefall!
ett til! Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 da jeg dreiv å sleit med melkeproduskjonen sa helsesøstre at jeg ikke skulle pumpe mer enn 10 minutter på hver pupp,hver andre time (hver tredje time på natta).etter en uke ble det endelig fart på sakene! hvilken pumpe har du?jeg lånte en skikkelig industriell en fra sykehuset som var veldig effektiv,istedet for å sitte å håndmelke og bli sliten i armer.
2010 Mammaen Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Du bør se på ammehjelpen.no der står det mye som vil være nyttig for deg :-) Når det er sagt har jeg lest at du bør pumpe 20 min per bryst for max stimulering. Å pumpe begge samtidig er visst også veldig bra for produksjonen. Det tar nok minst et par dager før du ser effekt. Pumping om natten er visst også bra, så hvis du orker kan du prøve annenhver time også om natten. Lykke til! Håper det ordner seg :-)
L&M Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 Her får vi låne elektrisk pumpe gratis på helsestasjonen, så viss du ikkje har sånn, så kan du kanskje spør der? Ellers pleier apotek å leige ut, men der må du betale. Og så må du hugse å spise!! En enkel ting som er lett å glemme når man sitter med ammetåke, bekymringer og ei lita tulle og ta seg av! Eg merker det veldig godt på produksjonen viss eg spiser lite en dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå