Gå til innhold

Magemusklene vil ikke trekke seg tilbake etter fødselen - flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forholdsvis lita og spinkel, og under graviditeten fikk jeg en gedigen mage. Stor gutt og bar det meste utenpå kroppen. Nå sliter jeg med at magemusklene ikke trekker seg sammen. Vekta er stort sett som før, men ser gravid ut. Var forberedt på at det ville ta tid, men synes ikke det har skjedd stort det siste halve året. Er 9,5 mnd siden fødselen nå. Når jeg har luft i magen kjenner jeg tarmene som harde klumper som flytter på seg etter hvert som lufta passerer gjennom systemet - ÆSJ!!! Hørte dessuten noen som fortalte om ei som hadde samme problemet med at musklene ikke trakk seg sammen, og hun fikk BROKK! Kjente jeg ble litt svett da... Flere som har det på samme måte? (Tenker ikke på de som fødte for 2 uker siden...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men har hørt at noen må trene ekstra hardt for å få de til å trekke seg sammen igjen. Jeg ble gravid igjen før jeg rakk å tenke på trening, men magen min var like deigete 5 mnd etter fødsel som rett etter fødsel. I tillegg la jeg faktisk på meg etter fødselen noe som gjorde magen enda verre. Men fortsatt normaltvektig. Har aldri vært overvektig. Fikk heller ikke stor mage når jeg gikk gravid, men likevel så jeg høygravid ut når jeg satt. Da bulte magen ut som en vaskebalje.

Men har du forsøkt å trene magemusklene?

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Hvordan kjenner man at magen har trukket seg sammen egentlig...?

Skrevet

Prøver så godt jeg kan å trene, men har ikke all verdens tid. Er i full jobb, og ettermiddagen går med til å lage middag og tilbringe tid sammen med knerten. Etter at han har lagt seg springer jeg meg igjennom det mest nødvendige av husarbeid før jeg stuper i seng (prøver å få til litt søvn innimellom all nattevåken)... Unner meg også en halvtime foran pc'en etter leggetid... :-) Hadde selvsagt klart å presse inn litt mer tid til trening, men må innrømme at jeg har vært for slapp :-( Er litt for deilig å slappe av når alle dagens gjøremål er gjort. Spark meg litt i baken nå :-)

Skrevet

Jeg har en 5 cm glippe midt på der jeg kan trykke handa omtrent helt inn til ryggraden (kjennes det ut som i hvert fall...). Og når jeg er oppblåst eller full av mat er det ingenting som holder ting på plass, samme hvor mye jeg strammer. Da buler alt. Lekkert :-/

Skrevet

Jeg har hørt et sted at det er lurt å bruke magebånd for å stramme inn litt, men er usikker på om det kun var for å få livmoren til å trekke seg fortere sammen eller om det også kunne hjelpe på magemusklene litt.

Jeg har etter fødselen hatt som vane og ta noen sit-ups og ryggøvelser før jeg står opp om morgenen - og det gjorde underverker. Synes det har vært veldig effektivt. Men nå har jeg blitt gravid igjen, så da har det liten effekt. :P Hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...