Gå til innhold

Uff...enda et baby i syden-innlegg....men jeg trenger virkelig litt hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reiser til tyrkia med min 5,5 mnd baby. Også lurte jeg på hva dere har gjort i samme situasjon.

Det gjelder vann....

Kan jeg kjøpe vann på flaske og gi henne det, eller MÅ jeg koke det først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koker du vannet til ungen ennå?

Jeg hadde ikke kokt flaskevannet. Koker ikke springvannet her hjemme heller.

Skrevet

Jeg tror nok ikke at jeg ville kokt vannet du kjøper på flaske. Regner med at det er godt nok renset til å gi til et så gammelt barn.

Men hvis du føler at det er tryggest (og hvis du orker), så er det jo ikke noe galt i å gjøre det:)

Skrevet

Takk for svar...hadde nemlig håpet å slippe :o)

Nei, jeg koker ikke vannet her hjemme. Men var på kontroll i dag, og helsesøster presiserte veldig at jeg måtte kokse vannet helt til barnet er 7-8 måneder!

Kommer ikke til å begynne å koke vannet her hjemme heller på grunn av det, men greit å vite hva andre gjør.

Skrevet

Vi reiser også til Tyrkia på lørdag, og har lurt på det samme. Vesla her blir 4 mnd mens vi er der nede. Tror jeg satser på å bare gi flaskevann uten å koke det.

Men hva gjør du med flaskene? Vet jeg kokte flasker til sønnen min som nå er 3 år til han var ca 6 mnd (han fikk mme), men er det kjempenøye egentlig? Tenkte å koke flasker hjemme før jeg drar, men vet ikke om jeg gidder å dra med meg en haug med flasker nedover... Tror dere det holder å bare vaske dem etterhvert?

Skrevet

Jeg koker ikke flasker her hjemme lenger. Har medela quick clean mikrosteriliseringsposer som jeg steriliserer smokkene i bare.

Men i tyrkia kommer jeg til å koke flaskene også, siden det er andre bakterier i vannet de blir vasket i. Kan hende det bare er jeg som er hysterisk, men tar ikke sjansen på magesyke på vesla.

Jeg tar med flasker til en hel dag, vasker og koker på kvelden. Hun får mme. Pluss at jeg tar med en egen flaske til å ha vann på i løpet av dagen. Blir vel totalt seks flasker jeg tar med.

Skrevet

Jeg har sluttet å koke flaskene her hjemme også. Koker smokkene av og til.

Reiser til Mallorca om en uke. Jeg kommer heller ikke til å koke noe der nede. kjøper flaskevann og vasker flaskene i dette vannet. Vann er tross alt ikke så dyrt uansett!

Skrevet

Hmmm...vaske i flaskevann ja, det var kanskje ikke så dumt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...