81-Mamma<3<3 Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Jenta mi på ett år er bare litt i barnehage, så vi har ganske mye tid sammen om dagene. Jeg har så lyst at vi skal gjøre noe koselig sammen, men jeg kommer liksom ikke på noe å gjøre. Hun er av den aktive sorten, så hun sitter ikke noe særlig i ro. Er det noen som har tips til hva man kan finne på?
Gjest Kira06 Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Datteren min blir et år nå, og her er litt av tingene vi gjør sammen: - hun elsker å leke i sandkassen (sand er godt.. nam, nam!) og synes også det er kjempe morsomt å huske. Så vi er ofte på lekeplassen i nærheten av der vi bor. - leser bøker sammen, selv om min også sliter med å sitte stille lenge. - legger kjeler på gulvet, slik at hun kan "spille" på dem med en sleiv. - går "tur" i hagen, hvor hun får kjenne på blomster og blader mens jeg forteller om dem - drar i butikken, virker som hun synes det er så spennende å titte på alle matvarene, plakatene og lysene der. - bygger hytte med tepper og stoler på gulvet, veldig stas å krabbe igjennom
Anonym bruker Skrevet 9. september 2010 #3 Skrevet 9. september 2010 Min aktive gutt på 15 måneder er full tid i barnehagen, men vi får nå litt tid sammen fordet, spesielt siden jeg er student med fleksible dager. Her er noe av hva vi to pleier å gjøre sammen: - Gå tur i skogen (ikke så langt vel og merke... Mens det var blåbær- og bringebærsesong var dette helt genialt) - Triller tur - Leker på en av lekeplassene rundt her og med barna som er der - Tar trikken til sentrum (bor litt i utkanten av Oslo) og titter rundt på ting og folk og spiser lunsj på kafè - Har picnic ute - Legger alt av dyner og puter utover stuegulvet og baser og skøyer. - Ser på Drømmehagen på dvd (etter frokost og etter kveldsmat). - Leser bøker - Drar på besøk til venner og kjente (både til de som har og de som ikke har barn) - Har musikkstund med cd'er, dansing, instrumenter og barnesanger gjerne med bevegelser (Lille Petter Edderkopp etc) - Låner hunden til en venninne og går tur og leker med den Tidligere mens jeg fremdeles var hjemme med han gikk vi også i barselgruppe annenhver uke og babysvømming hver uke og pleide å overnatte hos besteforeldre noen netter nå og da. Vet også om flere som gikk på musikkstund for de minste i kirken med sine små. Ting jeg skal gjøre sammen med han nå fremover når vinteren og juletiden kommer: - Bake (boller, muffins, pizza, julebakst) - Tegne og male - Gå til fotograf - Ake, lage snøhule, snømann og snølykt. - Pakke inn julegaver - Pynte juletre Her fikk du kanskje noen tips til hva du kan gjøre med din lille =)
81-Mamma<3<3 Skrevet 10. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2010 Takk for gode tips Vi skal definitivt finne på noe av dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå