Gå til innhold

Hva skjer på førate kontroll på Helsestasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal dit i morgen, snuppa er 2 uker. Hva skjer da? Hva bruker de å snakke om?

Vi fikk velge mellom hjemmebesøk og kontroll der. Valgte å dra dit pga at da får vi veid mini samtidig (nysgjerrig som få) + at vi har hatt JM fra Føderiket hjemme allerede og føler at vi har fått dekket det behovet (+ at helsesøster virket langt mer keen på at vi skulle komme dit enn at hun skulle komme hit...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde HS hjemme hos meg og vi veide datteren min,snakket om ammingen, om fødselen, om følelser rundt det å ha født og blitt mor. Var liksom ikke noe spesielt, er mer på 6ukersen ;) Min HS hadde med vekt til oss. Hun kledde av henne, kikket på hud og hår og så at hun var "frisk og rask", la henne på vekten og var svært fornøyd med alt. Er normalt at de går ned de første ukene i vekt, tror mi var 150 gr under fødselsvekten sin da HS var hos oss. Dette tok hun glatt igjen til 6 ukerskontrollen

Skrevet

Haha, HS var virkelig raskt ute med å si at hun IKKE kunne ta med vekt hjem til oss, tror det var en del av strategien for å få oss opp dit.

Mitt knøtt er en storspiser av rang, hun hadde bare gått ned 75 g på 3-dagerskontrollen og jeg kan sverge på at hun har blitt både tykkere og lengre siden fødselen. Blir spennende å se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...