Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Ja, må begynne med å si at jeg fikk rier i uke 32 som de fikk stoppet med drypp, legene sa da at jeg neppe ville gå lenger enn uke 34.. men ukene kom, og ukene gikk - fortsatt med maserier som holdt meg våken stort sett hele døgnet. Termindagen kom, og må vel inrømme jeg begynte å bli lettere oppgitt, de siste ukene hadde vært så lange. Spiste en kebab for trøst, og koste meg med kjæresten som var så flink å trøstet meg. Fikk ikke ro i kroppen den kvelden, 1.sept, timene gikk, og jeg kjente en konstant uro. Gikk og tisset ex antall ganger, og klokken 02.02, 2.sept kjente jeg at jeg ikke klarte å kontrollere det som rant ut, og skjønte fort at det var vannet som begynte å gå..det rant og rant- og jeg var såååå lykkelig. Hehe. Ringte føden og sa ifra, fikk beskjed om å komme inn på formiddagen på sjekk hvis ikke riene ble sterkere eller regelmessige i mellomtiden. Sendte melding til svigermor som skulle være med på fødselen, og postet et innlegg her på BiM. Kl var 4, og jeg prøvde virkelig å sove- LETT i grunn, eller ikke. Plutselig titter kjæresten bort på meg med store øyne (han våkner ALDRI på natten ellers). Jeg klarte ikke holde meg, og fortalte at vannet hadde gått, men at vi kunne sove litt til, for jeg hadde ingen rier..En så lykkelig mann er det lenge siden jeg har sett. Vi fikk sovet i et par timer, men da klarte vi ikke vente mer. Pakket resten av sakene, typen tok en dusj, og så dro vi.. Kl var +8.15 da vi ankom føden, fortsatt uten rier. Satt med registrering i en time, alt var bra med baby, men jeg hadde ikke noen regelmessige rier, og ikke var de lange eller sterke nok heller. Var redd for at jeg skulle bli sendt hjem, men de ville ha oss der siden vi hadde en time å kjøre, og siden vannet sildret konstant. ( de nettingtrusene og bleiene jeg har ledd av før, priset jeg meg nå lykkelig over). Ble lagt inn, og fikk et rom på ene fødeavdelingen med dobbeltseng. Vi ruslet en tur ut, spiste litt og lo hver gang jeg kjente en flom der nede. Timene kom og timene gikk- ingenting skjedde, rundt 12 på kvelden fikk vi beskjed om at det ble igangsetting dagen etterpå hvis ikke ting tok seg opp. Det gjorde det heller ikke, og kl 15.15 fredag 03.09.10 fikk jeg drypp og en advarsel om at igangsatte fødsler ofte ble harde, og kunne ta lang tid- veldig sjeldent man reagerer på de første ml med drypp. Men hallelujah, riene kom 10 min etter dryppet var satt, og innen en time var de regelmessige med 3 rier på 10 min, de ville ha det opp til 4 på ti min, og skrudde opp dryppet. Men da fikk vi oss en overraskelse alle sammen..riene kom som en storm med 7 rier på 10 min..og det stoppet ikke selv om de skrudde ned dryppet..nå hadde jeg VONDT! lurte på om jeg kunne få epidural, Jm var skeptisk siden det bare hadde gått 1 time og 10 min siden de satt dryppet, men sa hun skulle sjekke. Jeg supte lystgass som en gal mens hun rotet rundt oppi der, og til hennes store overraskelse var det nesten 4 cm.. Fikk epidural, men riene kom så tett, så det hadde ikke spesiell effekt, jeg klarte å slappe mer av når de ko, men det var sykt vondt .. Er glad jeg ikke kjente smertene uten epiduralen for å si det sånn. Jeg sleit med å slappe av siden riene nå kom hvert minutt, før en rie sklei fra toppen kom det en ny en. Jm sa hele tiden at hun syns jeg var så flink til å puste, men mitt svar var da bare "nei..jeg bare klager joooo". Det var lystgass på innpust, og "AUUUUUUU" på utpust. Jeg sliter litt med å huske detaljer, for det var rimelig smertefult, og Jm har i ettertid sagt at det var helt sykt at jeg ikke gjorde mer ut av meg enn det jeg gjorde, og at jeg ikke hyperventilerte..for hun hadde aldri sett så tette rier *stolt* Kl 22.15 var det endelig tid for å presse..men jeg kjente ingen pressetrang pga epiduralen. Det var bare konstant vondt, så jeg måtte kjenne på magen for å finne ut når jeg hadde rier. Det var helt sykt godt å presse- all smerte ble borte, men når jeg stoppet var det så vondt at jeg ikke enset noe rundt meg. Jeg presset og presset, og lurte på hvorfor i helvete denne ungen ikke ville komma ut. Ropte på sugekopp, men da var ikke noe vits i, for han sklei ned i helt fint tempo mente de. Faen eller sa jeg da..hehe.. Jeg presste i nesten en og en halv time, og kl 23.38 kom gutten endelig ut, på et press var hele gutten ute. Det var en helt syk følelse, jeg trodde hodet skulle komme først, og at jeg så måtte presse en gang til, men der sklei hele greia ut gitt, og jeg kjente armer og bein på vei ut! Og det å få han på brystet - jeg begynner nesten å gråte av tanken.. Det var så utrolig som det kan få blitt, og jeg kjenner fortsatt lukten og følelsen. Kjæresten sa at han kunne ønske han hadde meg på film det siste minuttet og i det jeg fikk han på brystet, for det var visst det vakreste han har sett. *snufs* Takk gud for de fantastiske jordmødrene, kjæresten og svigermor som fikk meg igjennom det og var så fantastiske under fødselen. De klippet meg litt, så jeg måtte sy 4 utvendige og 2 innvendige sting. Noe jeg kjenner nå, hehe, men det går helt fint- det værste er faktisk hvor øm jeg er i rompa Sleit litt med følelsesløshet i beina etter epiduralen, og det tok 6 timer før jeg klarte å stå. Jeg og samboer fikk rom med dobbeltseng, og hadde et fantastisk barselopphold med utrolige jordmødre som stilte opp. Nå er vi hjemme og nyyyter tilværelsen med verdens nydeligste lille baby. Vi har vært velsignet med en kjemperolig gutt, som spiser hver tredje time, og sover nesten hele natta, kun oppe kl 3 for litt mat. Alt var verdt det, ventingen, smertene og et svangerskap litt utenom det normale. Til tross for mye sykdom og dritt fødte jeg en helt perfekt, frisk og velskapt gutt på 53 cm og 4010 gr, og må si jeg er litt kry! Jeg kommer nok til å følge med litt her inne fortsatt, det er en del av dere jentene jeg vil følge med på til dere føder (lite tips fra meg, hvis man har mulighet hjemme, er det lurt å legge frem bleiene så de får luft. de lukter skikkelig ekkelt hvis de ligger i plasten hele tiden )
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Grattis, godt å høre at alt gikk bra! Hyggelig om du stikker innom Din baby også, jeg har funnet ut at forumet der er skikkelig praktisk for oss førstegangsere, det er sykt mye å lure på med denne babyen!
Voyeur Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Såå fin fødselshistorie! Gratulerer så masse med lillegutt, og kos dere masse sammen i barseltiden.<3 Lykke til videre!
heltutrolig #Overtid# Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Gratulerer så masse med gutten...
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 8. september 2010 #7 Skrevet 8. september 2010 GRATTIS VENNEN! Endelig er du i mål med en stor og fin gutt! Kos deg masse i barseltiden:))) stor klem
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. september 2010 #8 Skrevet 8. september 2010 Grattis så mye m gutten- ENDELIG var det din tur også Godt jobba og lykke til videre!!
Indigo 08-10-13 Skrevet 8. september 2010 #9 Skrevet 8. september 2010 Gratulerer så mye med gutten:) Masse lykke til i barseltiden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå