*sommer* Skrevet 8. september 2010 #1 Skrevet 8. september 2010 Hei Vi har vært hos Blakstad to ganger og får ikke den helt gode magefølelsen. Jeg har vært igjennom flere ivf forsøk de siste 5 årene, men med tanke på Danmark har vi nå vært hos Blakstad. Vår erfaring herifra: * meget forsinket selv om vi har vært første pasienter om morgnen (hørte bla i dag at hun snakket i tlf privat mens vi satt og ventet) * meget dårlig oppdatert fra forrige konsultasjon * tar ikke blodprøver hver syklus for å finne et godt utgangspunkt for ivf noe jeg stusset over da Aleris synes dette er veldig viktig. * spurte om måling av progresteron hadde vært en ide - det var det ikke! Har hørt at hun er veldig dyktig, men føler ikke at hun tilpasser seg hver pasient? Noen med erfaringer?
Gjest Pippi9 Skrevet 8. september 2010 #2 Skrevet 8. september 2010 Det går litt fort i svingen noen ganger... Og jeg har også opplevd at hun har vært ute mens jeg har sittet og ventet. Men på den andre siden så får jeg alltid time til scanning på de dagene jeg skal, når jeg har vært i stimulering. Hun tar direkte kontakt med CFC også når det må gjøres avklaringer ift. endringer av opplegg osv. Jeg tar heller ikke blodprøver hver syklus men har heller ikke hørt at CFC krever det.
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 Signerer alt det du skriver *sommer* - for meg var hun en lang periode "heksa fra helvete"... Men så lykkes vi jo til slutt, og da gav hun meg en klem og gratuleret, og da var hun jo forsåvidt ok like vel. Men jeg tror ikke det var hennes fortjeneste at vi lykkes, det er klinikken du bruker som må stå for regimet, mer utredning, avklare behov for blodprøver osv. Blakstad er bare et "nødvendig onde" for oss som etter hvert gjør forsøk i utlandet, og dermed legger hun nok ikke sjelen i i ndividuell tilpassing heller. Lykke til :-)
minha filha Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Hei. Da alle gynekologer i Trondheim tok ferie i juli, måtte min datter reise til Oslo og dr. Blakstad for scanning. På tross av at det ble slitsomt og dyrt, var hun svært fornøyd med besøket. Sammenlignet med tre forskjellige gyn på Medicus, opplevde hun Blakstad som varm og støttende:-) Det var vel ikke akkurat det du var ute etter, men jeg så navnet og fikk lyst til å skryte litt...
Antiope Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 Vi gikk til Blakstad for utreding og søking om IVF. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne når det gjelder henne. Vi opplevde også mye av det samme som du. Vi brukte minst syv mnd på utredningen, noe vi forsto etterhvert var svært uvanelig. Vi skulle tross alt bare sjekkes for å så sendes videre til Riksen. I begynnelsen synes jeg det var litt underholdene med hennes manglende empati, takt og tone osv. Men etterhvert med hormoner i kroppen opplevde jeg henne som sårende. Mannen min gikk til Purvis som sa at han hadde mange pasienter som kom tilbake gråtende etter de hadde vært hos henne. Et nødvendig onde er det noen her som sa. Muligens. Vi vurderte å skrive en skriftlig klage, men var i grunn glad vi var ferdige med hele damen. Jeg kan ikke vurdere henne som fagelig dyktig, for vår del skulle hun ta noen prøver og fylle ut noen skjemaer. Men dette burde ikke tatt syv mnd. Men det skal være sagt; når vi kom på riksen var alt av tester gjort og vi slapp mye der. Har du noen andre alternativer? Vi burde helt klart gått et annet sted, men da hadde vi allerede brukt så mye tid hos Blakstad at vi bare ville bli ferdige. Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå