Gå til innhold

Navnet Amanda. Hva synes dere....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er flott, og ikke så vanlig........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde lyst til at datteren vår skulle hete det, men min kjære liker ikke navnet. Mao, jeg synes det er et fint navn :)

Skrevet

Og den som reiser hjem med Amanda i kveld er.....

Kommer bare på Amandaprisen jeg." Engelsktalende land" liker iallefall ikke dette navnet. De sier det er gammeldags.

Skrevet

Ja tenkte også på Amandaprisen, men den ass.forsvinner nok hvis man kaller barnet sitt det.

HI

Skrevet

Her blir det snart født en liten Amanda :))

Kjempefint navn synes både jeg og mannen!

Skrevet

Morsomt :-)

mannen min liker det også, så vi får vurdere litt til....

Skrevet

Det er litt mote nå.

Vet om 4 små Amandaer nå. Det mødrene har til felles er at de er jålete, elsker shopping og har aldri hatt en jobb.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

jeg har en Amanda. Vi likte det fordi det klinger omtrent likt paa norsk, engelsk og spansk pluss at det er litt gammeldags

Skrevet

Oi utrolig at du kjenner 4 personer som har brukt navnet, til tross for at det er såpass lite brukt.

Skrevet

Kjenner to små og tre store som heter Amanda. Er ikke så uvanlig navn og egentlig ganske kjedelig

Skrevet

Du verden! Vi har bestemt oss for Amanda, syns navnet er nydelig.

Og Var ikke ofte jeg hørte om noen som het det. Men nå ser jeg det bare blir fler og fler:) blir populært nå det navnet virker det som:)

Skrevet

Det er et flott navn:)

Men jeg har et yrke der navnene får fjes... så Amanda er en småfrekkdramaqueen som desverre gjør det ganske dårlig på skolen - hun røyker:/

Skrevet

Min yngste heter Amanda.Det er superfint:-) Bestemte dette for mange år siden. Håper ikke det blir ett 10 på topp navn:-(

Jeg vet kun om ett annet barn som heter det.

Skrevet

Jenta mi heter det. :) Så liker det veldig godt. ;)

Vet bare om en til som heter det, så her vi bor er det ikke mye brukt ihvertfall.

Skrevet

Nydelig

Klassisk

Internasjonalt

Ikke mye brukt her heller! Jeg ser for meg en søt jente med ben i nesen;)

Skrevet

23:12 - dette innlegget likte jeg:)

Skrevet

Min Amanda er 7 år og har 3 på samme trinn som heter det samme..så ikke så sjeldent.

Skrevet

Hmm. registrerer att en litt lenger oppe nevner jålete mødre uten jobb....

Jeg tenker att en Amanda har foreldre som har klart seg godt i livet med tanke på utdanning og økonomi.

Min bestemor bar dette navnet + att jeg jobber i hjemmesykepleien og der har jeg møtt ett par Amandaer (90+), men bare en 4-åring så ikke så poppis her enda.. Koselig når gamle navn kommer tilbake!

Skrevet

Jeg synes det er stygt, har aldri likt det. Pretensiøst, jålete, litt harry og hardt navn.

Skrevet

Folk som kommer fra Haugesund har muligens den oppfatning av att det er mer spesielt og rart, kansje, der handler jo alt om Amanda. Men vi som kommer fra resten av landet tenker ikke så mye over det tror jeg!

Flott og stødig navn forresten.

Skrevet

Kjempefint navn! Og i samme kategorien...Miranda. Nydelige begge navnene!

Skrevet

Datteren vår heter det + mellomnavn. Vi bestemte oss for lenge siden og fant også tilfeldigvis ut at en tippoldemor hadde Amanda som mellomnavn. Det var viktig for oss å finne et navn som kan uttales på engelsk.

Her har forresten begge god utdannelse med godt betalte jobber;)

Skrevet

Jeg har allerede en Amanda og kunne tenkt meg en Miranda, men der setter mannen foten hardt ned. Han synes Miranda høres så gammeldags ut. Jeg forbinder Miranda med noen bøker jeg leste som barn. Nydelig navn det også:)

Skrevet

Det ultimate ladyboy/transe navn jo! A man da! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...