Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noken av dåke som har blitt det? Har vert flink å tatt dei til riktig tid kvar dag, men glemte ei pille forje mnd og begynte å blø 1-2 dager etter det, men no kom ikkje mensen... =/ Har en forresten regelmessig mens når en går på dei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cerazette er minipille. Med andre ord ikke 100 % sikkert, så du kan bli gravid på Cerazette. Men en pille skal ikke ha så mye å si hvis du har gått på den i 3 mnd eller mer. Jeg mener at blødningen pleier å være regelmessig, men jeg har ikke brukt den selv.

Skrevet

100% sikker er den ikke, men er vel så godt som. Glemmer man en pille, kan det jo skje at man kan bli gravid, men skal nok endel til. Jeg gikk på den i flere år. Hadde först uregelmessig mens, så sluttet jeg å ha mens på 1 år eller noe.

Skrevet

P-pille er 99 % sikkert. Minipille er kanskje.. 89 % sikkert. Men ofte blir man jo ikke gravid på første forsøk ;) Og jo lengre man går på p-pille/minipille jo større effekt har den.

Skrevet

Hehe, var det eg blei sist... =p Grunnen eg spør er at eg har hørt om damer som har blitt gravid på den, men har ikkje hørt det frå dei sjølv, så ville høre om det var noken her. Står jo i pakningsvedlegget at en må bruke annen prevansjon viss en har glemt ei pille, så risikoen jo er der.

Men takk for svar! =)

Skrevet

Stemmer ikke helt det, for Cerazette skal være like sikker som p-piller faktisk! Til forskjell fra andre minipiller...

Skrevet

Ja, det trudde eg og. Og med den kan det gå 36 timer mellom to piller uten at det går utover sikkerheten og ikkje 24 som med andre mini-piller. Men når en gjør som meg og glemmer den i 48 timer, så er dei vel like usikkre som andre.. =/

Skrevet

Innlegget var til sillifilly :)

Hmmm... ja, det beste er nok å huske den til rett tid ;) hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...